۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

دستور وزیر راه برای رسیدگی به فروش مسکن مهر توسط پیمانکار

درحالی وزیر راه دستور رسیدگی سریع به موضوع فروش برخی واحدهای مسکن مهر البرز توسط پیمانکار را داده که متقاضیان این واحدها از تداوم بی‌توجهی به این موضوع گلایه دارند.
کد خبر : ۵۵۹۳۱۲

5 اسفند سال گذشته خبرگزاری تسنیم در خبری تحت عنوان "ثبت یک اتفاق عجیب در مسکن مهر؛ پیمانکار مسکن مهر استان البرز واحد متقاضیان را فروخت؟" به موضوع فروش برخی واحدهای مسکن مهر شهرک ابریشم از سوی پیمانکار پرداخت.

دستور وزیر راه برای رسیدگی به فروش مسکن مهر توسط پیمانکار

یکی از این متقاضیان این پروژه با بیان این‌که سال 87 یعنی حدود 13 سال قبل برای مسکن مهر در شهرک ابریشم ثبت‌نام کردم، گفته بود:‌بر اساس اعلام اداره راه و شهرسازی استان البرز و پیمانکار پروژه ( آلانه گستر) تمام واریزی آورده را طی 13 سال اخیر انجام دادم. چندی قبل هم برای تحویل واحد خود مراجعه کردم که در کمال تعجب متوجه شدیم واحد مسکن مهر بنده به همراه تعداد زیاد دیگری از متقاضیان فروخته شده است!

وی با بیان این‌که علاوه بر قرارداد مسکن مهر، برگه جانمایی واحد را نیز در اختیار دارم، تصریح کرد:‌ وقتی پیگیر ماجرا شدیم اعلام شد که اداره راه و شهرسازی استان البرز به پیمانکار مجوزی داده که درصدی از واحدها را به فروش برساند این در حالی بوده که پیمانکار بیشتر از حد مجاز واحدها را فروخته است.

وی بیان کرد: طی ماه‌های اخیر پیگیری‌های فراوانی را در این زمینه انجام داده ایم اما متاسفانه اداره راه و شهرسازی استان البرز به‌عنوان طرف متقاضیان تاکنون به این موضوع رسیدگی نکرده و فقط وعده و وعید می‌دهند.

4 روز بعد مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با تایید خبر تسنیم از برخورد با پیمانکار متخلفی خبر داد که واحد متقاضیان مسکن مهر را فروخته بود. رضا خالقی با بیان این‌که این کار فروش مال غیر است و تلاش می‌کنیم که حق متقاضیان را بگیریم، گفته بود: پیمانکار به هیچ عنوان حق ندارد واحدهای مسکونی متعلق به متقاضیان مسکن مهر است به دیگری بفروشد.

وی با اشاره به اینکه این در حالی است که مدیران پیشین تصمیم گرفته بودند بخشی از هزینه ساخت پروژه را از دل پروژه پرداخت کنند، بیان کرد: به همین دلیل در برخی مواقع به سازندگان اجازه فروش دادند.حتما باید واحدهایی از سوی سازنده به فروش رفته باشد که نام مالک اصلی واحدها به دلیل عدم تکمیل آورده حذف شده باشد. در صورت اجحاف در حق افراد و مالکین اصلی احقاق حق می‌کنیم.

با ‌آنکه سه ماه از رسانه‌ای شدن خبر فروش برخی از واحدهای مسکن مهر استان البرز توسط پیمانکار می‌گذرد و پیگیری خبرنگار تسنیم حکایت از دستور وزیر راه و شهرسازی در خصوص رسیدگی به این موضوع در اسرع وقت دارد که متقاضیان مالباخته این پروژه‌ها همچنان از بی‌توجهی مسئولان استانی به این اتفاق گلایه دارند.

یکی از متقاضیان مسکن مهر شهر ابریشم در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به پیگیری‌ها مستمر از اداره راه و شهرسازی استان البرز افزود: با وجود آن‌که چند ماهی است درخواست ملاقات حضوری با مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز را داریم اما تا امروز وی حاضر نشده که متقاضیان را ملاقات کند.

وی تصریح کرد:‌نگرانی ما از این است که دولت دوازدهم به آخر عمر خود رسیده و دیگر به این اتفاق که در همین دولت روی داده رسیدگی نشود.

وی بیان کرد: از مسئولان وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم به این مشکل ما رسیدگی کنند، متقاضیان دار و ندار خود را فروخته‌اند تا توانسته‌اند آورده خود را برای دریافت یک واحد مسکن مهر تکمیل کنند. بر اساس وعده دولت، دست به این کار زده و مرتکب ریسک بالایی شدیم و انتظار داریم امروز حق ما را احقاق کنند.