۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
حسینی:

مهرعلیزاده و همتی نمی‌توانند آرای مردم را به خود جذب کنند

مهرعلیزاده و همتی نمی‌توانند آرای مردم را به خود جذب کنند
فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگرچه جریان اصلاح طلب شعار می‌دهد که نمی‌خواهد از کاندیدای اجاره‌ای استفاده کند، اما تا به حال زیاد به سمت نامزد‌های سایر جریانات رفته اند، زیرا ماندن در قدرت برایشان اصل است و این گونه نیست که بر سر حرفشان بمانند و قطعا اگر لاریجانی به میدان بیاید از او حمایت می‌کنند؛ مهر علیزاده و همتی در حدی نیستند که جاذبه داشته باشند و آرای مردم را به خود جذب کنند.
کد خبر : ۵۵۹۲۲۵

سید محمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد کشورمان در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به لیست نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون و مصوبه‌ای که در دست داشت و واژه‌هایی که در قانون اساسی در تعریف مدیر ، مدبر و رجل سیاسی و مذهبی آمده بود به جمع بندی درباره نامزدها رسید.

او ادامه داد: شورای نگهبان در انجام وظایف خود نباید مصلحت اندیشی کند، باید معیارها را با افراد تطبیق دهد و در نهایت برخی از این افراد که تایید نشده و یا صلاحیت‌شان احراز نشده با حکم حکومتی می‌توانند به صحنه بازگردند. در گذشته هم چنین تجربیاتی داشتیم که مقام معظم رهبری با استفاده از حکم حکومتی صلاحیت برخی از نامزدها را تایید کنند؛ برای مثال مصطفی معین یکی از افرادی بود که از طرف مقام معظم رهبری حکم حکومتی گرفت، اما در عین حال درخواست‌های دیگری هم شده بود برای حکم حکومتی که مقام معظم رهبری نپذیرفتند؛ برای مثال آقای هاشمی رفسنجانی یکی از افرادی بود که بنا به توصیه های مختلف قرار بود به وسیله حکم حکومتی به عرصه انتخابات بازگردد، اما این اقدام انجام نشد.

حسینی افزود: بسیاری از این افراد هم که صلاحیتشان احراز نشده پذیرفتند، زیرا از قبل هم می دانستند که با توجه به رویه قبلی شورای نگهبان و شرایطی که اعلام کردند تایید نخواهند شد؛ بنابراین حتی اگر هیچ فرد دیگری هم اضافه نشود امری طبیعی است و شورای نگهبان وظیفه اصلی خود را انجام داده و الان هم از هر دو جریان عمده کشور ما افرادی داریم که در این ۷ نفر حضور دارند و می تواند یک رقابتی شکل بگیرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه درباره اینکه گرفتن حکم حکومتی برای چه کسی محتمل است؟ گفت: در حال حاضر بیشتر بحث علی لاریجانی مطرح است و آقای پزشکیان وگرنه سایر افراد مشکلات زیادی دارند.

او تاکید کرد: اگر بستگان درجه یک هر یک از مسئولان تابع کشوری دیگر باشند این مشکلات وجود دارد و این مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که خود لاریجانی هم عضو آن بوده و این موضوع به تصویب رسیده است. 

حسینی درباره حمایت اصلاحات از نامزدی خاص در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: اگرچه جریان اصلاح طلب شعار می‌دهد که نمی‌خواهد از کاندیدای اجاره‌ای استفاده کند، اما تا به حال زیاد به سمت نامزد‌های سایر جریانات رفته اند، زیرا ماندن در قدرت برایشان اصل است و این گونه نیست که بر سر حرفشان بمانند و قطعا اگر لاریجانی به میدان بیاید از او حمایت می‌کنند؛ مهر علیزاده و همتی در حدی نیستند که جاذبه داشته باشند و آرای مردم را به خود جذب کنند.