۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۱

پرهیز های غذایی بعد از تزریق واکسن

پرهیز های غذایی بعد از تزریق واکسن
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تزریق واکسن کرونا هیچ گونه پرهیز دارویی یا غذایی ندارد و افرادی که تحت نظر پزشک به صورت روزانه در حال مصرف دارو هستند، می‌توانند بدون نگرانی واکسن کرونا را تزریق کنند.
کد خبر : ۵۵۹۰۲۷

دکتر مسعود مردانی روز سه شنبه افزود: در این ارتباط حتی اگر شخصی از پرهیز غذایی خاصی تبعیت می‌کند نیز برای تزریق واکسن نیازی به جلوگیری از ادامه پرهیز غذایی ندارد و باید به روند عادی زندگی خود ادامه دهد.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری تاکید کرد: واکسیناسیون در برابر بیماری کرونا نیاز امروز جوامع است و همه می توانند فارغ از هرگونه نگرانی در مورد ایجاد عوارض احتمالی، از آن بهره‌مند شوند. 

مردانی خاطر نشان کرد: هر دارو و هرگونه اقدام درمانی مانند جراحی های مختلف ممکن است با عوارضی همراه باشند، اما فایده و نتیجه آن اقدام به مراتب برای بیمار پرسودتر است و همانگونه که نباید از درمان بیماری ها به دلیل ترس از عوارض آن دوری کرد، در مورد تزریق واکسن کرونا نیز نباید این ترس را به دل راه داد. 

عضو کمیته ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که سطح ایمنی بدن در تزریق اولین دوز واکسن کرونا به چه میزان افزایش می یابد، گفت: افزایش سطح ایمنی بدن نسبت به بیماری کرونا، بستگی به نوع واکسن کشور سازنده دارد اما عمدتاً واکسن‌ها ۱۵ روز پس از تزریق دوز دوم ایجاد ایمنی می‌کنند.

مردانی افزود: برخی از واکسن های تولیدشده کشورهای مختلف همانند «اسپوتنیک وی» ساخت روسیه از نظر افزایش سطح ایمنی بدن پس از اولین تزریق مورد بررسی قرار نگرفته است اما در مورد واکسن‌های فایزر و مدرنا اعلام شده است که پس از اولین دوز تزریق واکسن حدود ۸۰ درصد سبب افزایش سطح ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا می‌ شوند.