۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
درصورت تصویب ستاد کرونا انجام می‌شود

اعمال ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد در سراسر کشور

اعمال ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد در سراسر کشور
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از پیشنهاد ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد ماه خبر داد و گفت: فردا درباره اعمال ممنوعیت سفر تصمیم گیری می‌شود.
کد خبر : ۵۵۸۹۷۵

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از پیشنهاد ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه چند روز تعطیلات در  نیمه خرداد پیش رو داریم، فردا در کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در وزارت کشور پیشنهاد ممنوعیت سفر از وزارت بهداشت مطرح می شود.

وی ادامه داد: درست است که بیماری کرونا روند نزولی دارد اما خیلی از استان ها در وضعیت نارنجی به سر می برند و شرایط کشور شکننده است و باید دانست که یکی از عوامل موثر در انتشار ویروس سفرها، ترددها و تجمع‌ها و دورهمی‌هایی است که به دلیل مسافرت شکل می گیرد.

ز پیشنهاد ما این است که از یک روز قبل و بعد از تعطیلات ( ۱۳ لغایت ۱۷ خرداد ماه) منع سفر اعمال شود، باید دانست گاهی رنگ بندی در محدودیت اعمال می شود اما در این تعطیلات پیشنهاد ما سخت گیری برای ممنوعیت سفر است.

ممنوعیت سفر در سراسر کشور اعمال می‌شود

رئیسی بیان کرد: صرف نظر از رنگ بندی شهر‌ها ممنوعیت سفر در سراسر کشور اعمال می‌شود و هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور، نیروی انتظامی و استانداری‌ها برای ممنوعیت سفر صورت گرفته است، ما در تعطیلات گذشته شاهد ۱۶ درصد کاهش تردد بودیم و استانداری‌ها به خوبی عمل کردند و خودرو‌هایی که قصد سفر داشتند، عودت داده شدند و این نوع ممنوعیت سفت و سخت است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما همیشه یک سری افراد را داریم که هر نوع محدودیتی اعمال کنید، تخلف می کنند و ما برای این درصد افراد دعا می کنیم به راه راست هدایت شوند، هیچ راهی برای برخورد با این افراد نداریم و نمی توانیم به خاطر این عده قلیل سراسر کشور را تعطیل کنیم و باید دانست هر نوع محدودیتی هزینه دارد و همیشه عده ای هستند که سفر می روند و ماسک نمی زنند و این افراد همیشه معترض هستند که چرا بیماری وجود دارد و دولت اقدامی نمی کند.

پنج عامل خطر بروز موج پنجم کرونا

رئیسی گفت: ما برای اینکه مراقب باشیم که پیک پنجم رخ ندهد، باید مراقب پنج عامل سفرها و ترددها، دورهمی در فصل تابستان و بسته بودن پنجره‌ها، گسترش ویروس جهش یافته هندی و آفریقایی، برگزاری جشن بعد از ماه مبارک رمضان و رعایت نکردن نکات بهداشتی در تبلیغات انتخابات خرداد ماه باشیم.

وی ادامه داد: ما باید به سفرها و ترددها توجه داشته باشیم فارغ از تعطیلات نیمه خرداد ماه، مردم در تابستان اغلب سفر می روند و باید بدانند که وضعیت متفاوت است. باید دانست که با گرم شدن فصل هوا و روشن شدن کولرها، پنجره ها بسته می شوند و در این شرایط گرفتن دورهمی بسیار خطرناک است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همچنین شیوع ویروس جهش یافته هندی و آفریقایی می توانند عامل خطر و موجب بروز موج پنجم کرونا باشند، علاوه بر اینها برخی بعد از ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری مراسم عروسی و جشن می کنند و از طرفی اگر نکات بهداشتی در تبلیغات انتخابات خرداد ماه رعایت نشود، می تواند عامل بروز موج کرونا باشد.