۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۷
با تصویب اصلاحاتی؛

پرداخت با بیت‌کوین در روسیه قانونی می‌شود

پرداخت با بیت‌کوین در روسیه قانونی می‌شود
پس از ممنوع اعلام شدن پرداخت با بیت کوین در روسیه، این بار اعضای دومای روسیه در حال تصویب اصلاحاتی هستند که مجوز استفاده از رمزارز‌ها را به عنوان ابزار پرداخت ممکن می‌کند.
کد خبر : ۵۵۸۹۵۰

 اعضای دومای روسیه در حال تصویب اصلاحاتی هستند که مجوز استفاده از رمزارز‌ها را به عنوان ابزار پرداخت در قرارداد‌ها می‌دهد. بر اساس قوانین روسیه ارز‌های دیجیتال به عنوان یک کلاس دارایی در نظر گرفته می‌شود و این تغییرات پرداخت از طریق رمزارز را میان طرفین قرارداد قانونی می‌کند.

اگر چه این پیشنهاد در حال بررسی است، اما به گفته پاول کراشنینکف، رئیس کمیته قانونگذاری اجماع کلی در این موضوع وجود دارد. او می‌گوید: «ما معتقدیم که قوانین مدنی باید اصلاح شوند. یک درک کلی در دوما حاصل شده که واحد‌های پولی دیجیتال همانطور که از اسمشان پیداست باید بتوانند به عنوان ابزار‌های پرداختی مورد استفاده قرار بگیرند.»

به گفته کراشنینکف، نویسندگان این اصلاحیه معتقدند اگرچه رمزارز‌ها به عنوان یک پول رایج قانونی در روسیه شناخته نمی‌شوند، اما می‌توانند به عنوان مسیری برای پرداخت در چارچوب قانون قراردادی مورد استفاده قرار بگیرند.

بر اساس قانون دارایی‌های مالی دیجیتال و ارز‌های دیجیتال که از اول ژانویه امسال اجرایی شد، رمزارز‌هایی نظیر بیت‌کوین به عنوان یک کلاس دارایی محسوب می‌شوند و استفاده آن‌ها برای خرید اجناس و خدمات ممنوع است. روبل همچنان به عنوان تنها پول رایج قانونی در روسیه به حساب می‌آید.