۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۹

کرونا کرایه لوازم برقی را افزایش داد/ افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه لوازم منزل

کرونا کرایه لوازم برقی را افزایش داد/ افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه لوازم منزل
مدت زمانی است که بازار کرایه لوازم منزل به دلیل گرانی کالا پُررونق شده است. فعالان این عرصه از گرانی ۲۵ درصدی نرخ کرایه لوازم خانگی خبر می‌دهند.
کد خبر : ۵۵۸۹۴۹

مدت هاست کرایه بسیاری از تجهیزات منزل برای استفاده کوتاه مدت به صرفه‌تر است. این یکی از گزینه‌های اصلی برای زمانی است که مراسم یا رویدادی برای مدتی کوتاه برپا شده و نیازی به صرف هزینه‌های بالا نیست.

به گزارش اقتصاد۲۴ برای رویداد‌هایی خاص خرید لوازمی مانند میزو صندلی، ظرف و ظروف مختلف و لوازم پذیرایی صرفه اقتصادی ندارد. از این رو کرایه این نوع لوازم علاوه بر گذراندن مهمانی و جشن‌ها می‌تواندفرصت ایجاد شغل و درآمد زایی برای عده‌ای دیگر باشد.

امروز کرایه لوازم خانگی از محدوده برگزاری جشن و مهمانی فراتر رفته است. آگهی‌های کرایه لوازم خانگی در فضای مجازی جای فعالان این عرصه در سطح شهررا تا حدودی گرفته است.

مردم به دلیل گرانی لوازم منزل و سایر وسایل کاربردی به سمت کرایه آن‌ها روی آورده اند. امیرصادقی یکی از فعالان در عرصه کرایه لوازم خانگی می‌گوید:افزایش تقاضای لوازم خانگی مورد نیاز مردم در برابر گرانی این کالا‌ها، بازار کرایه وسایل ضروری یک خانواده را داغ کرده است. کرایه لوازم منزل یکی از روش‌هایی است که می‌تواند تهیه لوازم مناسب برای خانوار‌ها را تسهیل کند. کرایه لوازم خانگی برای برگزاری مهمانی یا حتی تعمییرات وسایل روش مناسبی است که این روز‌ها مورد استقبال خانواده ها‌ی زیادی قرار گرفته است. لوازم برقی مانند تلویزیون، ویدیو، یخچال، ماشین لباس شویی ماکروویو وحتی سایر دستگاه‌های برقی کوچک مورد نیاز در خانه، درصدر اجاره لوازم خانگی قرار گرفته اند. نمی‌توان ازمحصولات چوبی حرفی نزد. تخت، میز صندلی و مبل و سایر وسایل چوبی، لوازمی هستند که باتوجه به تنوع در طرح و رنگ مورد اقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.

صادقی پس از اینکه به تمام لوازم مورد نیاز خانواده‌ها اشاره کرد، گفت: برخی از مردم برای برگزاری مهمانی‌ها و جشن‌ها لوازم منزل مورد نیاز خود را کرایه می‌کردند. امروز علاوه بر این مراسم‌ها، خانواده‌ها برای گذراندن یک شرایط خاص اقدام به کرایه لوازم مورد نیاز خانه خود می‌کنندکه طی سه -چهار سال اخیر این موضوع بشدت افزایش یافته است.

به گفته این فعال درعرصه کرایه لوازم خانگی، گرانی لوازم برقی کوچک باعث شده که برای یک مدت زمان کوتاه این وسایل کرایه شوند. امروز با شیوع کرونا مصرف آب میوه از سوی پزشکان توصیه می‌شود. حالا به دلیل گرفتاری برخی خانواده‌ها به این بیماری و کاهش قدرت مالی، قادر به تهیه لوازم برقی مانند آب میوه گیری، مخلوط کن و. نیستند. از این رو کرایه لوازم برقی خُرد نیز افزایش یافته است. شاید در چند سال گذشته کرایه لوازم برقی بیشتر برای استفاده درشرکت‌ها و اداره‌ها انجام می‌گرفت. اما امروزبا افزایش نیاز مردم به این وسایل و کاهش قدرت خرید مردم برخی خانواده‌ها اقدام به کرایه این لوازم می‌کنند.

صادقی به موضوع دیگری هم اشاره داشت و گفت: از بیماری کرونا که بگذرید نوبت به بیماری قدیمی چشم و هم چشمی می‌رسد. برخی خانواده‌ها برای تظاهر به مدرن بودن اقدام به کرایه وسایل دکوری مانند فرش و لوستر، ویترین، گل و تابلو، آباژور و صد‌ها قلم جنس مورد نیازبرای خانه خود می‌کنند. زمان کرایه این وسایل با توجه به میزان وجوه تضمینی و قرارداد تعیین می‌شود.

این فعال اقتصادی با تأکید براینکه سال ۹۹ به دلیل گرانی کالا علاوه بردریافت وجوه یا چک تضمینی در مقابل کرایه لوازم منزل، نرخ متوسط کرایه لوازم خانگی ۲۰ درصد نسبت به سال قبل‌تر افزایش داشت. امسال نیز علاوه بر افزایش میزان نرخ تضمین جهت تحویل وسایل، احتمال گرانی ۲۵ درصدی نرخ متوسط کرایه لوازم خانگی وجوددارد.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز