۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷

شهردار تهران: در اولویت‌بندی واکسیناسیون اشتباه کردیم

شهردار تهران گفت: تقصیر ما بود که در زمان اعلام اولویت های واکسیناسیون، سهمیه تاکسیرانی را نگنجاندیم.
کد خبر : ۵۵۸۹۱۹

پیروز حناچی، شهردار تهران در نشست خبری مشترک دو معاونت فناوری اطلاعات و حمل و نقل و ترافیک شهرداری از تصویب برنامه جامع مترو برای اولین بار در شورای عالی ترافیک خبر داد و گفت: اتصال قطار شهری تهران به شهرهای اقماری در حال تکمیل است و تاکنون اتصال مترو پرند تأمین اعتبار شده و با اتصال از جنوب روزانه ۳۰۰ هزار مسافر به مترو اضافه می‌شوند.

شهردار تهران: در اولویت‌بندی واکسیناسیون اشتباه کردیم

وی ادامه داد: اتصال به مترو هشتگرد هم برقرار شد و با تکمیل سیگنالینگ بهره وری خط هم بالا می‌رود.

شهردار تهران گفت: شهرداری در شرایط کرونا در حوزه حمل و نقل ماهیانه بیش از ۱۰۰ میلیارد کاهش درامد بوده است.

حناچی اظهار داشت: در سال ۹۰ بودجه شهرداری ۷.۱ میلیارد دلار بود، درحالیکه امسال ۱.۵ میلیارد دلار بودجه شهرداری بوده اما ۲۵۰ اتوبوس و مینی بوس اضافه کردیم اولین اتوبوس‌های برقی به زودی به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: هوشمند سازی شهر یکی از برنامه‌های ما بوده و بدنه شهرداری و حوزه فناوری این زمینه را فراهم کرد و کرونا باعث افزایش سرعت آن شد و ما شاهد افزایش رنکینگ جهانی تهران در هوشمند شدن بودیم.

وی ادامه داد: حدود ۳ میلیون کاربر تهران من استفاده می‌کنند.

شهرداری با اشاره به اینکه خدمات یکپارچه هوشمند نقطه هدف ماست، گفت: اولین انتخابات تمام الکترونیک با بیش از ۵۰۰ هزار نفر را تجربه کردیم و این سیستم بسیار امن و هوشمند است.

وی گفت: در حوزه پسماند و سامانه سهند بهره وری ما افزایش یافته است و هوشمند شدن سیستم سهند برای ما مشخص کرده که در طول روز ماشین‌های ما چقدر فعالیت می‌کنند.

حناچی با اشاره به کاهش پسماند از ۷ هزار تن به ۵ هزار ۷۰۰ تن گفت: این کاهش تولید بخشی اش نشان از هوشمندی سیستم است.

وی درباره برکنار فرنوش نوبخت از سمت مدیرعاملی شرکت بهره برداری مترو که در دوره سختی که مدیریت کردند، گفت: با جمع بندی که در حوزه دیگری از خدماتشان استفاده کنیم.

شهردار تهران درباره تبلیغات محیطی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در بیلبوردهای شهرداری گفت: همان روش پیشین و اختصاص بخشی از فضای اطلاع رسانی و شرایط عادلانه در تبلیغات شوراها انجام می‌گیرد.

وی درباره ممنوعیت استفاده از آلات موسیقی در بهشت زهرا گفت: محیط بهشت زهرا عمومی است و رعایت فضای عمومی لازم است.

حناچی درباره در اولویت قرار گرفتن پاکبان ها در اولویت واکسیناسیون و عدم قرارگیری رانندگان تاکسی در اولویت نخست گفت: این مساله تقصیر ما بود که همه اولویت‌ها را یکجا اعلام نکردیم و ستاد ملی کرونا در همان زمان اقدام به درجه بندی کرد و دیگر امکان جا دادن تاکسیرانان در این اولویت نبود.‌