۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
به بهانه دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان؛

روزی که مجیدی علیه داور طغیان کرد

روزی که مجیدی علیه داور طغیان کرد
تیم‌های استقلال و صنعت نفت آبادان در دیدار معوقه هفته بیستم لیگ برتر باشگاه‌های ایران فردا (دوشنبه) روبروی یکدیگر قرار خواهند گرفت؛ به این بهانه در گزارشی به تاریخچه تقابل‌های این دو تیم در بازی‌های مستقیم لیگ برتر پرداختیم.
کد خبر : ۵۵۸۸۲۹

منصور پورحیدری اولین سرمربی استقلال در لیگ برتر محسوب می‌شود که مقابل صنعت نفت به پیروزی رسیده است.

به گزارش ایرنا اما مهم‌ترین بازی حاشیه‌ای دو تیم به سال‌ها پیش برمی‌گردد؛ به طور دقیق‌تر به روزی که استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل نفت آبادان با نتیجه سه بر ۲ شکست خورد و فیروز کریمی سرمربی وقت استقلال، بعد از پایان مسابقه دست به حرکت عجیبی زد و بازیکنان آبی‌پوش را تنبیه کرد.

فیروز کریمی در وسط زمین و جلوی چشمان تماشاگران استقلال، بازیکنان را دور تا دور زمین دواند تا آنها را بابت این شکست خانگی تنبیه کند.

استقلال بحران‌زده با آن تنبیه تحقیرآمیز و جنجالی بهم ریخت و اختلاف‌هایی که میان آن نفرات و سرمربی ایجاد شد، تا پایان فصل بر روند استقلال تاثیر منفی گذاشت.

بهترین نتیجه‌ای که استقلال برابر صنعت نفت گرفته به پیروزی ۶ بر ۲ آنها در فصل ۹۰-۸۹ باز می‌گردد و بهترین نتیجه‌ای که تیم صنعت نفت مقابل استقلال به دست آورده، پیروزی ۲ بر صفر آنان در همان فصل است.

استقلال در فصل ۹۸-۹۹ در ورزشگاه آزادی مقابل نفت آبادان دست به آتش‌بازی زد و با نتیجه پنج بر صفر این تیم را شکست داد. محمد دانشگر، شیخ دیاباته، مهدی قایدی، هرویه میلیچ‌ و وریا غفوری گل‌های آبی‌پوشان را در این بازی به ثمر رساندند.

بازی استقلال و نفت آبادان در ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۹۹ با جنجال همراه بود، تیم مجیدی  در شرایطی به تساوی رسید که در نیمه دوم تیم برتر زمین بود و بارها تا یک قدمی فتح دروازه حریف پیش رفت و یک مرتبه موفق شد گلزنی کند اما اکبریان در یک صحنه گل صحیح استقلال را مردود اعلام کرد تا جنجال  بزرگی شکل بگیرد.

مجیدی که از این اتفاق به شدن شاکی بود پس از بازی مصاحبه تندی انجام داد و گفت: امروز فوتبال ایران شاهد فوتبال ناپاک نبود بلکه شاهد یک فوتبال کثیف بودیم.

فصل ۸۲- ۸۱

نفت آبادان ۱ -  استقلال صفر

 استقلال ۱ - نفت آبادان صفر

فصل ۸۷- ۸۶

استقلال ۲ -  نفت آبادان ۳

نفت آبادان ۲ -  استقلال ۱      

فصل ۹۰- ۸۹

نفت آبادان ۲ -  استقلال صفر

استقلال ۶ - نفت آبادان ۲ 

فصل ۹۱- ۹۰

استقلال ۱-  نفت آبادان ۲

نفت آبادان ۱ -  استقلال ۲

فصل ۹۲- ۹۱

 نفت آبادان ۱  - استقلال ۲

 بازی برگشت: استقلال ۲ - نفت آبادان ۱

فصل ۹۶- ۹۵

 بازی رفت: استقلال ۱ - نفت آبادان ۲

 بازی برگشت: نفت آبادان صفر - استقلال ۳

فصل ۹۶-۹۷

صنعت نفت آبادان ۱  - استقلال

استقلال ۴  - نفت آبادان صفر

فصل ۹۸-۹۷

استقلال ۳ – ۰ صنعت نفت آبادان 

صنعت نفت آبادان صفر – استقلال صفر

فصل ۹۸-۹۹

استقلال ۵- صنعت نفت آبادان صفر

استقلال صفر- صنعت نفت آبادان صفر

فصل ۱۴۰۰-۹۹

استقلال ۱ - صنعت نفت آبادان ۱

شاگردان فرهاد مجیدی فردا از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در آبادان به مصاف صنعت نفت خواهند رفت.