۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

جیره بندی برق در کدام استان‌ها اجرا می‌شود؟

سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص کمبود برق و جیره بندی آن در برخی از نقاط کشور توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر : ۵۵۸۷۵۸

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با توجه به کاهش بارندگی و کمبود نیروگاه‌های برق آبی برای تولید برق اقداماتی برای رفع محدودیت برق صورت گرفته است، به طوری که هر استانی که بیشتر از سقف تعیین شده برق مصرف کند با قطعی برق روبه‌رو خواهد شد تا شرایط برق رسانی برای سایر کشور فراهم شود.

او ادامه داد: استان‌هایی که مدیریت مصرف را رعایت کنند، محدودیت نخواهند داشت، ولی در حال حاضر برای دو استان البرز و خراسان رضوی جداول خاموشی‌های برنامه ریزی شده منتشر شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

به گفته این مقام مسئول انتشار و اعلام جداول خاموشی‌های برنامه ریزی شده در سایر استان‌ها، در انتظار تصمیم گیری است.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: یکی از عوامل رفع محدودیت شناسایی و جمع آوری مراکز غیر مجاز رمز ارز است، قطعا برق یکی از نیاز‌های ضروری مردم است و قطع بدون اطلاع آن تبعات زیادی به دنبال دارد، هرچند که تا کنون دو استان کشور اقدام به انتشار جداول خاموشی کردند، اما لازم است صنعت برق فکر اساسی در مورد این مسئله داشته باشد و حداقل خاموشی بدون اطلاع قبلی را اعمال نکند.

او در خصوص نحوه ساعات کاری ادارات هم گفت: در حال حاضر این طرح در چندین استان کشور اجرا شده است و در تهران هم اگر تراز تولید کمتر از مصرف باشد در روز‌های آینده اجرایی خواهد شد.

در ادامه جداول خاموشی برق برخی از استان‌هایی که توانیر با توجه به اوج بار اتخاذ کرده است، مشاهده می‌کنید.

استان فارس( شیراز)

جیره بندی برق در کدام استان‌ها اجرا می‌شود؟

 

استان البرز (کرج)