۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱

مصرف برق در هرمزگان بازهم رکورد زد

مصرف برق در هرمزگان بازهم رکورد زد
مصرف برق در هرمزگان که در پیک مصرف به 2هزار مگاوات در 4 روز پیش رسیده بود در روز 31 اردیبهشت از 2103 مگاوات فراتر رفت.
کد خبر : ۵۵۸۷۱۰

مصرف برق در هرمزگان هر ساله در میانه‌های تابستان گرم جنوب رکورد می‌زد اما امسال در اردیبهشت‌ماه به گفته مصطفی طیبی معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق هرمزگان 3 بار رکورد پیک مصرف در استان شکسته است.

در میانه‌های اردیبهشت‌ماه بود که رکورد 1600 مگاوات مصرف در هرمزگان در پیک مصرف شکست و پس از آن 3 روز پیش این مصرف بازهم رکورد زد و به 2 هزار مگاوات رسید که در تاریخ هرمزگان بی‌سابقه بود.

اما دیروز 31 اردیبهشت 1400 اما پیک مصرف برق در هرمزگان 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شد و با رسیدن به 2103 مگاوات در پیک مصرف، رکورد دیگری را شکست.

البته وجود سامانه گرم و وزش بادهای بشدت داغ در استان که در هشت‌بندی و دیگر مناطق شرقی هرمزگان از جمله در رودان دمای 47.1 درجه سانتی‌گراد را نیز ثبت کرده بود، مزید بر این افزایش مصرف است اما تداوم این وضعیت در روزهای آینده ممکن است به گفته هاجر عبدی مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان منجر به خاموشی‌هایی شود.

خاموشی‌هایی که البته او در مصاحبه‌ای غیرمستقیم و بدون اشاره به خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده، گفته که مردم می‌توانند با دانلود اپلیکیشن برق از آنها مطلع شوند و اشاره‌ای تلویحی به بروز برخی خاموش‌ها در روزها و هفته‌های پیش رو دارد.

هرمزگان دارای 725 هزار مشترک برق است که بدلیل استفاده از کولر گازی بیش از 80 درصد مصرف برق استان در بخش خانگی است.

اگرچه تدابیری نظیر تعطیلی 5شنبه‌ها و کاهش ساعات کاری ادارات از 7 تا 13 در هفته‌های اخیر برای مهار مصرف در نظر گرفته شده اما ظواهر نشان آن دارد که روزهای سخت و گرمی در راه هرمزگان است و اگر هر خانه‌ای دمای کولر گازی خود را در ساعات اوج مصرف یعنی از 13 تا 17 هر روز روی 24 تنظیم کرده و از یک کولر گازی استفاده کند، عبور از این وضعیت آسان خواهد بود و شاهد قطعی برق و گرفتاری مردم نقطه‌ای از استان و یا شهرمان بدلیل نبود برق و گرمای شدید نخواهیم بود.