۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵

پای معاملات بیت کوین به اداره مالیات آمریکا باز شد

پای معاملات بیت کوین به اداره مالیات آمریکا باز شد
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که قصد دارد، محدودیت‌های بیشتری را علیه فعالیت‌های مرتبط با بازار جهانی ارز مجازی اعمال کند.
کد خبر : ۵۵۸۶۷۵

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که قصد دارد محدودیت‌های شدیدتری را در معاملات و بازار ارز مجازی در این کشور اعمال کند. 

بر این اساس هر گونه معامله با ارزش بیش از 10 هزار دلار باید به اداره مالیات آمریکا گزارش شود. این وزارتخانه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ارزهای مجازی مشکلات جدی را در تشخیص و نظارت بر مالیات ایجاد کرده و از همین طریق فضا برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی از جمله فرار مالیاتی را فراهم کرده است. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: به همین خاطر است که رئیس جمهور این کشور خواستار تخصیص بودجه بیشتر به اداره مالیات در راستای پرداختن به موضوع رشد استفاده از ارزهای مجازی شده است. قرار است از این پس تمام تراکنش‌های مرتبط با ارزهای مجازی در این کشور تحت نظارت اداره مالیات آمریکا قرار گیرد. 

پس از این اقدام البته قیمت بیت کوین با منفی شدن به این گزارش واکنش نشان داد. البته طی ماه‌های گذشته بسیاری از کارشناسان گفته بودند که ممکن است، به زودی وزارت خزانه‌داری آمریکا و کمیسیون اوراق بهادار این کشور نقش فعال‌تری را در قانون‌گذاری‌های مرتبط با بازار ارز مجازی در پیش گیرند.