۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵

اعلام برنامه قطعی برق روی اپلیکیشن «برق من»/ افزایش قیمت برق پرمصرف‌ها

اعلام برنامه قطعی برق روی اپلیکیشن «برق من»/ افزایش قیمت برق پرمصرف‌ها
سخنگوی صنعت برق گفت: اطلاع رسانی خاموشی به عهده شرکت‌های توزیع برق هر منطقه است که از طریق تارنمای این شرکت‌ها و همچنین نرم افزار برق منتشر می‌شود.
کد خبر : ۵۵۸۶۷۰

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در گفتگو با فارس، ضمن تایید اخبار خاموشی برخی از مناطق شهر تهران در طی هفته گذشته و هفته جاری گفت: افزایش دما در حال حاضر نسبت به سال گذشته 4 درجه افزایش پیدا کرده و همین مسئله سبب شده تا شاهد افزایش میزان مصرف برق باشیم.

رجبی مشهدی، با اشاره به اینکه پیک 53 هزار و 662 مگاواتی اتفاق افتاده در بازه زمانی کنونی سال گذشته در 10 تیر ماه اتفاق افتاد گفت: اوج بار سال جاری نسبت به سال گذشته 9000 مگاوات  رشد کرده که عمده آن مرتبط با لوازم سرمایشی بخش خانگی و همچنین مراکز استخراج رمز ارز است.

*تامین برق استخراج رمز ارز غیر مجاز در برنامه توانیر پیش‌بینی نشده بود

سخنگوی صنعت برق در تشریح اینکه میزان مصرف برق رمزارزهای غیر مجاز حدود 2000 مگاوات است، تاکید کرد: این میزان عدد بزرگی است که امکان تامین آن در سال‌های گذشته پیش‌بینی نشده است.

وی با بیان اینکه در سال 1400 حدود 2500 مگاوات ظرفیت نصب شده اضافه شده است، افزود: طرح‌های تشویقی برای مشترکان عمده صنعت برق آغاز شده و امیدواریم این شرایط به جلوگیری از خاموشی پیش‌بینی شده بینجامد.

*اخبار خاموشی در برنامه «برق من» و تارنمای شرکت‌های توزیع منتشر می‌شود

رجبی مشهدی ضمن اشاره به این مسئله که هفته جاری هفته بسیار گرم در پیش داریم و خوزستان به دمای 47 درجه می‌رسد، گفت: روز شنبه یکی از گرم‌ترین روزهای سال است و امیدواریم با صرفه‌جویی مردم و همراهی سایر مشترکان صنعت برق بتوانیم از شرایط بحرانی پیش رو گذر کنیم.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سوال که چرا خاموشی‌ها بدون اعلام به مردم اعمال شده است، گفت: اطلاع رسانی خاموشی به عهده شرکت‌های توزیع برق هر منطقه است ک از طریق تارنمای این شرکت‌ها و همچنین نرم افزار برق منتشر می‌شود.

رجبی مشهدی در بیان اینکه روند اجرایی طرح برق امید به طور مستمر پیگیری می‌شود، گفت: علاوه بر رایگان شدن برق کم‌مصرف‌ها مقرر شد، 6 ماه پس از آغاز این طرح، قیمت برق پرمصرف‌ها با افزایش 10 درصدی مواجه شود که این بخش از قانون از خردادماه اجرا شده و تغییر در تعرفه اعمال می‌شود.