۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۷

پیش‌بینی بارش پراکنده باران در تهران

کارشناس هواشناسی گفت: فردا در استان‌های اصفهان، گیلان، ارتفاعات استان‌های کرمان، هرمزگان، تهران، البرز و سمنان بارش پراکنده باران گاهی رعد وبرق در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب پیش بینی می‌شود.
کد خبر : ۵۵۸۵۸۶

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه امشب در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است، گفت: در ارتفاعات کرمانشاه، شمال هرمزگان، آذربایجان شرقی، شمال زنجان، اردبیل و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین در اوایل شب بارش پراکنده و رعد و برق رخ خواهد داد.

او ادامه داد: روز شنبه در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان ،قزوین، همدان، مرکزی، لرستان، غرب اصفهان، شمال و شرق فارس، گیلان، ارتفاعات استان‌های کرمان، هرمزگان، تهران، البرز و سمنان بارش پراکنده باران گاهی رعد وبرق  در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب پیش بینی می شود.

ضیائیان توضیح داد: روز یکشنبه در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان،مرکزی، قم، اصفهان، لرستان ،ایلام، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و همچنین ارتفاعات و دامنه های استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، خوزستان و کرمان رگبار رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد احتمال تگرگ را انتظار خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطقی از شمال غرب و مرکز ارتفاعات و دامنه‌های امتداد رشته کوه البرز و ارتفاعات زاگرس جنوبی بارش رخ خواهد داد.

او یادآور شد: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و وزش باد شدید رخ می‌دهد که می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک شود .

کارشناس هواشناسی بیان کرد: امروز  و فردا با توجه به افزایش سرعت وزش باد در خوزستان به ویژه در نیمه غربی استان احتمال رخداد گرد و خاک وجود دارد .

اوگفت: از امشب تا آخر هفته آینده شرق دریای عمان مواج است.

ضیائیان درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف کمی ابری تا نیمه ابری در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشترین دمای تهران ۳۵ و کمترین آن ۲۴ درجه خواهد بود.