۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
پیام سردار قاآنی به فرماندهان ارشد مقاومت فلسطین:

لحظه به لحظه جزئیات «سیف القدس» را پیگیریم/ به پیروزی اطمینان دارم

فرمانده نیروی قدس سپاه نوشت: لحظه به لحظه جزئیات نبرد «سیف القدس» را پیگیری می کنیم. نبردی که به نیابت از امّت و در دفاع از کرامت ومقدّسات امّت اسلامی،با گردان‌ها و گروهان‌ها درگیر آن هستید.
کد خبر : ۵۵۸۵۲۲

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در نامه‌ای خطاب به «ابو محمد اکرم» و همه فرماندهان مقاومت در فلسطین، نوشت: با روح و جسم خود و با همه قدرت و امکاناتی که خداوند عزوجل به ما ارزانی داشته، در محور مقاومت با شماییم. محوری که در حقیقت محور قدس است و طی سال‌های گذشته توانایی‌ها و توانمندی‌هایش گسترش و افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: هرگز از یاری و نصرت شما دست برنخواهیم داشت تا زوال و نابودی این رژیم غاصب تحقق یابد، هرقدر که چالش‌ها و خطرها شدت گرفته و فزونی یابد.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

{أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُواْ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِیر} سوره حج آیه ۳۹

برادر عزیز و فرمانده مجاهد آقای ابو محمد اکرم و همه فرماندهان مقاومت در فلسطین حفظهم الله

السّلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

عید مبارک رمضان را که امسال با طراوتِ جهاد آراسته شد و با خون شهدا خوشبو و معطّر گردید تبریک عرض می‌کنم.

از سوی خود و به نمایندگی از تمام مسئولین جمهوری اسلامی ایران به شما فرمانده مخلص و مجاهد دلیر و بی باک سلام و درود می‌فرستم. سلام و درود بر شما و همه مجاهدین و فرماندهان گروه‌های مقاومت و اهالی غزه که با عزت و افتخار و بزرگ منشی و استواری، با جنایات دشمن صهیونیستی مقابله می‌کنند. سلام و درود بر تمامی مردم و ملت فلسطین که در دفاع از کرامت امت و مقدساتش در قدس و کرانه غربی و تمام سرزمین‌های اشغال شده
در سال ۱۹۴۸ میلادی، بپا خاسته اند.

فرمانده مجاهد … فرماندهان گرامی مقاومت

با پایداری، یکپارچگی و فرماندهی و هدایت حکیمانه و شجاعانه خود در نبرد سیف القدس غرور ارتش رژیم صهیونیستی را درهم کوبیده و پایمال کردید. ثابت کردید که قدس تنها نیست. به اثبات رساندید که توانایی‌های جهادی روزافزونتان توانست به ارتش رژیم صهیونیستی خسارت‌های سنگینی وارد کند و ثابت کردید که این توانمندی‌ها از آنچه که دشمن تاکنون مشاهده کرده است و حتی می‌تواند تصور کند، بیشتر است.

ای عزیزان، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در حق مردم بی سلاح و بی گناه، همانگونه که دل ملت مسلمان فلسطین را به درد می‌آورد، برای ما نیز دردناک است؛ ولیکن آنچه ما را دلداری و تسلّی می‌دهد این است که ما و شما در یک مکتب و یک خط هستیم؛ همان مکتب و خطی که ایمان دارد به اینکه قتل -یعنی بزرگ‌ترین چیزی که دشمن ما را به آن تهدید می‌کند و در حق ما مرتکب می‌شود-، بالاترین مدال افتخاریست که چشم به آن داریم و با شوق، اشتیاق و عشق منتظر آن هستیم. قتل برای ما شهادت است و شهادت دروازه ورود به زندگی حقیقی است؛ همانا ایمان داریم، هر قطره خونی که در مسیر قدس ریخته شود، ما را به آزادسازی آن از لوث وجود اشغالگران نزدیک تر می‌نماید.

بزرگ‌ترین آرزوی ما این است که باری تعالی شهادت در راه آزادی قدس شریف را در پیکار با آنان که پروردگار متعال، ایشان را «أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُوا»، دشمن ترین خصم مؤمنان توصیف کرده است؛ روزیمان کند.

ما اطمینان داریم، که نتیجه این پیکار، پیروزی حتمی و پایان دهنده نهایی رژیمی است که بر باطل بنا شده است. همانا ما وارد مسجد مبارک الاقصی شده تا با عزت و اقتدار، نمازمان را درآن اقامه نمائیم و به وعده قاطعانه خداوند ایمان داریم که در قرآن کریم می‌فرمایند: {فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِیَسُوءُوا وُجُوهَکُمْ وَلِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِیُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِیرًا} الإسراء ۷،

برادر عزیز … برادران گرامی

ما با شما هستیم و پایبند بر عهد و پیمان خود با شهید قدس فرمانده عالی مقام حاج قاسم سلیمانی.

با روح و جسم خود و با همه قدرت و امکاناتی که خداوند عزوجل به ما ارزانی داشته، در محور مقاومت با شماییم. محوری که در حقیقت محور قدس است و طی سال‌های گذشته توانایی‌ها و توانمندی‌هایش گسترش و افزایش یافته است. هرگز از یاری و نصرت شما دست برنخواهیم داشت تا زوال و نابودی این رژیم غاصب تحقق یابد، هرقدر که چالش‌ها و خطرها شدت گرفته و فزونی یابد.

رهبر معظّم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدّظله العالی) در سخنرانی اخیر خود به مناسبت روز جهانی قدس تاکید نمودند که «مبارزه با این رژیم جنایتکار و خونریز، مبارزۀ با ظلم و تروریسم است و این امر مسئولیت همگان است.»

بار دیگر بر شما و یکایک مردم استوار و پایدار فلسطین و همه مجاهدین سرزمین فلسطین سلام و درود
می‌فرستم و بر دستانِ مجاهدتان که خداوند با آنها بسوی دشمنش شلیک می‌کند، یعنی همان دستانی که مقدّمه ساز تحقق فتح مبین هستند، بوسه می زنم.

والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته

هرگز فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت

به گزارش مهر، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در نامه‌ای دیگر به «ابوخالد محمد الضیف» و همه فرماندهان مقاومت در فلسطین، آورده است: ما لحظه به لحظه جزئیات نبرد «سیف القدس» را پیگیری می‌کنیم. نبردی که به نیابت از امّت و در دفاع از شرف وکرامت ومقدّسات امّت اسلامی، با گردان‌ها و گروهان‌ها و تیپ‌های مقاومت، درگیر آن هستید.

وی تاکید کرد: این نبرد، روزگاری جدید را در تاریخ درگیری و مقابله با دشمن صهیونیستی غاصب، گشود.

فرمانده نیروی قدس سپاه در این نامه آورده است: در اینجا مایلم بر عهد و پیمانی که شهید قدس و فرمانده عالی مقام، حاج قاسم سلیمانی با شما بست، تأکید کنم؛ پیمانی که مبتنی بود بر اینکه «هر قدر فشارها زیاد تر شود و تحریم‌ها بیشتر گردد، هرگز فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت.»

متن کامل نامه او بدین شرح است:

برادر عزیز و فرمانده مجاهد آقای «ابوخالد محمد الضیف» و همه فرماندهان مقاومت در فلسطین حفظهم الله

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

به حضرتعالی و تمام فرزندان مسلمان فلسطین، فرا رسیدن عید فطر را تبریک عرض می‌کنم؛ عیدی که امسال آن را با تمام معانی عزّت و کرامت، به برکت جهاد شما و از خود گذشتگی هایتان، با شما سپری می‌کنیم.

ای شهید زنده‌ای که عمر خود را در صف اول میدان‌های جهاد گذرانده‌اید و علی رغم تمام چالش‌ها و خطرها، با گامی استوار و اراده‌ای قوی و با اطمینان به وعده خدا به پیروزی، استوار مانده‌اید.

از سوی خود و به نمایندگی از تمامی مسئولین جمهوری اسلامی، حضرتعالی را که فرمانده ای شجاع و فداکار هستید، و نیز تمام فرماندهان و مجاهدان همه گروه‌های مقاومت را، مورد خطاب قرار می‌دهم.

سلام و درود بر مجاهدین سرزمین فلسطین، آنان که به عهد و پیمانی که با خدا بستند، صادقانه وفادارند. همه آنان که عزم، اراده، تلاش و همتشان یکپارچه شده و آنگونه که خداوند عزوجل دوست دارد، بودید و هستید.

{إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُم بُنْیَانٌ مَّرْصُوصٌ} الصف ۴

سلام و درود بر همه گروه‌های مقاومت، که جهت تهیه وسایل قدرت و فراهم کردن اسباب پیروزی، به رغم تمامی موانع و سختی‌ها، کوشیدند و کلام خداوند متعال در این آیه شریفه را، راهنمای خود قرار داده‌اند.

{وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ} الأنفال ۶۰

پس به یاری خداوند و توفیق الهی، هر آنچه را که ممکن بود، فراهم ساخته و آماده کردید؛ و به وعده‌ای که برای کمک به قدس داده بودید، وفادارانه عمل کردید و به دشمن غاصب، طعم رعب و وحشت و شکست و خواری را، چشانده و می‌چشانید.

سلام و درود بر اهالی مقاوم و مؤمن قدس شریف که مقاومت را در آغوش گرفته و در برابر وحشی گری های دشمن صهیونیستی و جنایات هولناکی که در حق بی گناهان مرتکب می‌شود، با عزم و اراده و پایداری، استوار و ثابت قدم باقی مانده‌اند؛ و در راه خدا با عزت و افتخار اقدام به از خود گذشتگی‌های پی درپی می‌نمایند، در حالی که راضی به رضای الهی بوده چشم به پیروزی نزدیک که وعده خداوند متعال است، دارند.

سلام و درود بر مردم مسلمان فلسطین در قدس و کرانه باختری و تمامی شهرهای فلسطینی اشغال شده در سال ۱۹۴۸، که با آگاهی و بصیرت در دفاع از قدس و مقدساتش، و دفاع از غزه و پایداریش برخاسته‌اند و به جهان ثابت کردند که ملتی زنده و با نشاط بوده و در مسیر پیروزی حرکت می‌کنند و امکان ندارد با گذشت زمان، حق خود را آنگونه که متوهّمان ناآگاه پنداشته‌اند فراموش کنند.

برادر عزیز، برادران گرامی، سران، رهبران و فرماندهان مقاومت

ما لحظه به لحظه جزئیات نبرد «سیف القدس» را پیگیری می‌کنیم. نبردی که به نیابت از امّت و در دفاع از شرف وکرامت ومقدّسات امّت اسلامی، با گردان‌ها و گروهان‌ها و تیپ‌های مقاومت، درگیر آن هستید.

این نبرد، روزگاری جدید را در تاریخ درگیری و مقابله با دشمن صهیونیستی غاصب، گشود.

مقاومت شما با خون وآتش، معادله سربلندی و عزّت را رقم زد. معادله‌ای که عبارت است از اینکه دشمن صهیونیستی نمی‌تواند قدس را بدون یار و یاور و مدافع انگاشته و به آن تهاجم و تجاوز نماید؛ بدون اینکه با پاسخ بازدارنده مقاومت که برخوردار از قدرتی انباشته شده در طول ده‌ها سال است، روبرو شود؛ همانگونه که مقام معظّم رهبری امام خامنه ای "حفظه الله" در سخنرانی اخیرشان در روز جهانی قدس فرمودند: حرکت نزولی و رو به زوال رژیم دشمن صهیونیستی، آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.

نبرد «سیف القدس» امّت را به سوی قدس و مقدّساتش باز گرداند و روشن ساخت که، دل‌های مسلمانان جهان همچنان به عشق قدس می طپد. این نبرد آشکار ساخت که تمامی سازشکاران و شرکت کنندگان در معامله فروش فلسطین و عادی سازی روابط، فقط نمایشگر هویت خود می‌باشند، نه نمایانگر خواست ملت‌ها؛ و بدون شک از خیانت‌های خود پشیمان خواهند شد.

ای فرمانده بزرگ و ای فرماندهان گرامی

با پایداری خود و ایستادگی برادران مجاهدتان در گروه‌های مختلف مقاومت، کارزاری شجاعانه و نبردی عظیم را رقم زدید که بار دیگر ضعف و سستی دشمن را ثابت کرد و به حقّ روشن ساخت که (این رژیم) ضعیف‌تر از خانه عنکبوت است.

در اینجا مایلم بر عهد و پیمانی که شهید قدس و فرمانده عالی مقام، حاج قاسم سلیمانی با شما بست، تأکید کنم؛ پیمانی که مبتنی بود بر اینکه «هر قدر فشارها زیاد تر شود و تحریم‌ها بیشتر گردد، هرگز فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت.»

دشمن صهیونیستی به یقین می‌داند که فلسطین، امروز تنها نیست، بلکه محور مقاومت که هر لحظه گسترده‌تر و مستحکم‌تر و بهم پیوسته تر می‌شود، با اوست و قدس قطب نمای این محور و قبله جهاد آن است.

محوری که رسول الله صل الله علیه و آله وصحبه و سلم و همه کسانی که پیرو آن حضرتند الگوی آن است، محوری که خداوند متعال در قرآن کریم آنها را چنین توصیف کرده است.

{مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ} الفتح ۲۹

در پایان مجدداً به جنابعالی و یکایک مردم مسلمان فلسطین و همه مجاهدان آن سرزمین مقدّس سلام و درود می‌فرستم و بر دستان حامل سلاح جهاد و دفاع از قدس و مقدّسات، بوسه می زنم.

عهد وپیمان ثابت ما با خداوند عزّوجل این است که با شما باقی خواهیم ماند و تا نابودی و زوال رژیم غاصب و ظالم و محو کردن آن از روی زمین و آزادی تمامی خاک فلسطین، از پای نخواهیم نشست و هرگز آرام نمی‌گیریم.