۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳

اتهامات ضد ایرانی نتانیاهو در دیدار با هایکو ماس

اتهامات ضد ایرانی نتانیاهو در دیدار با هایکو ماس
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر امور خارجه آلمان، مدعی شد رژیم اشغالگر یک پهپاد متعلق به ایران را در فلسطین اشغالی سرنگون کرده است.
کد خبر : ۵۵۸۵۰۸

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان با متهم کردن ایران مدعی شد یک پهپاد فلسطینی که چند روز پیش سرنگون شده متعلق به ایران و انباشته از مواد منفجره بوده است.

بنیامین نتانیاهو در گفت‌وگو با هایکو ماس مدعی شد که این پهپاد که چند روز پیش هنگام ورود به شهر بیت شین، واقع در فلسطین اشغالی سرنگون شده است به‌وسیله ایران ساخته شده و از سوریه یا عراق به سمت سرزمین‌های اشغالی ارسال شده است.

پیش از این هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی راه حل دو دولتی را منجر به صلح میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی دانسته بود. این مقام ارشد آلمان در سخنانی مدعی شد: «راه حل دو دولتی اجازه می‌دهد فلسطین و اسرائیل در کنار یکدیگر با صلح زندگی کنند.»

هایکو ماس پیش‌تر نیز به تشدید درگیری‌ها در اراضی اشغالی و فلسطین واکنش نشان داده و مدعی شده بود: «اسرائیل از حقش برای دفاع از ساکنان خود در برابر حملات موشکی حماس استفاده می‌کند.»

این در حالی است که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان ضمن دفاع و حمایت از رژیم صهیونیستی، حملات موشکی این رژیم به نوار غزه را حق این رژیم دانست و از سویی دیگر خواستار آتش‌بس پایدار بین نیرو‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است تا ساعاتی دیگر در نشست کابینه امنیتی این رژیم برای بحث درباره آتش‌بس در غزه حضور یابد.