۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
شرایط جوی آرام و پایدار در اغلب شهرها

وزش باد شدید و گردوخاک در برخی استان‌ها‌

وزش باد شدید و گردوخاک در برخی استان‌ها‌
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز تا روز پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت در اغلب نقاط کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و فقط در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات کرمان، البرز‌ مرکزی و زاگرس جنوبی رشد ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر : ۵۵۸۲۲۸

محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در برخی مناطق جنوب کرمان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات مازندران رگبار پراکنده خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تا روز پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت در اغلب نقاط کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و فقط در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات کرمان، البرز‌ مرکزی و زاگرس جنوبی رشد ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: طی روزهای جمعه و شنبه پیشِ رو علاوه بر مناطقی که ذکر شد، ‌در شمال غرب نیز رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اضافه کرد: روز چهارشنبه در استان های البرز، قزوین، قم، مرکزی، اصفهان و جنوب تهران وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، این شرایط جوی روز پنجشنبه در نوار شرقی کشور و روزهای جمعه و شنبه پیشِ رو در شرق و جنوب شرق حاکم خواهد بود.

وی بیان کرد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در شرق سواحل خزر دما ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: تا پایان هفته در شرق دریای عمان مواج است همچنین از بعد از ظهر فردا تا جمعه خلیج فارس خصوصاً مرکز آن مواج‌ خواهد بود.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۳ و ۲۱ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.