۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲

ادامه بارش‌ها در بیشتر استان‌ها/ افزایش دمای هوا در نیمه شمالی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: بعد از کاهش نسبی دما طی امشب و فردا در سواحل خزر و اردبیل، به تدریج تا آخر هفته دمای هوا حدود ۵ تا ۱۵ درجه افزایش می‌یابد.
کد خبر : ۵۵۷۱۶۶

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان هفته وزش باد و رگبار باران در بیشتر نقاط کشور خواهیم داشت، گفت: امشب در برخی نقاط سواحل دریای خزر و اردبیل بارش باران و در شمال آذربایجان غربی، برخی نقاط آذربایجان شرقی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز ، تهران، سمنان همچنین برخی نقاط خراسان شمالی ،شمال خراسان رضوی و برخی نقاط مرکزی کشور شاهد رگبار باران و وزش باد هستیم.

او ادامه داد: در استان‌های قم ،اصفهان، یزد، دامنه‌های زاگرس ، همدان، مرکزی و لرستان ،برخی نقاط استان‌های واقع در غرب کشور، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ، فارس ، کرمان و سیستان و بلوچستان، رگبار ، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود و در نواحی مستعد و کوهستانی احتمال رخداد تگرگ وجود دارد.

او ادامه داد: بعد از کاهش نسبی دما طی امشب و فردا به تدریج تا آخر هفته حدود ۵ تا ۱۰ درجه در استان‌های ساحلی خزر و ۱۰ تا ۱۵ درجه در استان‌ اردبیل هوا گرمتر می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل دریای خزر و اردبیل، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و برخی نقاط مرکزی کشور استان‌های قم ،اصفهان، یزد و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس از جمله کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و فارس، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود .

ضیائیان تاکید کرد: از فردا تا جمعه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

او درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران کمی تا قسمتی ابری همراه با رگبار باران است. بیشترین دمای تهران به ۲۸ و کمترین آن به ۲۱ درجه می رسد.