۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:

رشد ۱۳۵درصدی حقوق بازنشستگان در ۱۵ماه اخیر

افتخاری گفت: شاهد رشد ۱۳۵ درصدی میانگین حقوق بازنشستگان کشوری از بهمن ۹۸ تاکنون، هستیم.
کد خبر : ۵۵۶۸۸۲

اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: شاید در برخی دستگاه‌ها شعار «جهش تولید» یا «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» محسوس یا قابل دستیابی نباشد، اما در صندوق بازنشستگی کشوری به واسطه فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های تابعه، این امر بسیار مهم و قابل لمس است.

افتخاری با بیان اینکه «هرچه در شرکت‌های تابعه ما تولید می‌شود، در صندوق بازنشستگی به صورت مستقیم مصرف می‌شود» اظهار کرد: تولید شرکت‌ها برای صندوق بازنشستگی همان «سودآوری و آورده‌های مالی شرکت‌ها است» و موارد مصرف این تولید، همان پرداخت حقوق، بیمه تکمیلی و طرح‌های رفاهی است؛ بنابراین ثمره تلاش شما عزیزان در زندگی و معیشت بازنشستگان خود را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: رشد ۱۳۵ درصدی میانگین حقوق بازنشستگان کشوری از بهمن ۹۸ تاکنون، افزایش ۳۰ درصدی قدرت خرید بازنشستگان به واسطه اجرای طرح‌های رفاهی، افزایش ۱۰۰درصدی پوشش‌های بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و خدماتی که برای فرزندان بازنشستگان انجام شده یا درحال انجام است همه به واسطه اتفاقات مهم و تلاش‌هایی است که در حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی انجام شده است.

افتخاری اضافه کرد: افزایش سودآوری شرکت‌های تابعه صندوق از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یک جهش موفق بوده که نتیجه آن کاهش وابستگی منابع صندوق بازنشستگی به بودجه دولت برای نخستین بار است.

وی تصریح کرد: در ۱۵ سال به صورت مستمر وابستگی منابع صندوق به دولت افزایش یافته بود تا جاییکه سال ۹۸ به بیش از ۷۵درصد رسید و اگر همان روند در سال گذشته ادامه می‌یافت، میزان وابستگی ما به دولت به ۸۸ درصد می‌رسید؛ اما با اقدامات مدیریتی و تعریف ادبیات مشترک و ویژه در خصوص جهش تولید و سودآوری شرکت ها، امسال برای اولین بار میزان وابستگی صندوق با وجود اجرای طرح بزرگ همسان‌سازی، شیوع گسترده بیماری کرونا و همچنین تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی به کمتر از ۷۰درصد رسیده است.

افتخاری تاکید کرد: بنابراین خدمت کارکنان و کارگران شرکت‌های تابعه صندوق فقط یک جنبه مادی و شخصی ندارد، بلکه اثر آن معنوی بوده و ناشی از آورده‌ای است که به طور مستقیم در زندگی بازنشستگان عزیز ظهور می‌یابد.

او بازنشستگان را صاحبان اصلی سرمایه‌ها و دارایی‌های صندوق بازنشستگی و شرکت‌های تابعه آن عنوان کرد و گفت: تلاش ما بهبود زندگی بازنشستگان است و هرچه تلاش شرکت‌های تابعه برای بهبود تولید و افزایش سودآوری بیشتر باشد، به ما در این مسیر کمک خواهد کرد. برای صندوق مبنای محاسبه و برنامه ریزی، ارزش افزوده اقتصادی شرکت‌ها و نه سود حسابداری آن‌ها است.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز