۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

قرارداد فدراسیون فوتبال با اسپانسر داوران فسخ می شود؟

فدراسیون فوتبال به دنبال ارتقای حامی مالی در بخش داوری است و به همین دلیل قصد دارد شرایط بهتری را برای جامعه داوری فراهم کند.
کد خبر : ۵۵۶۶۵۶

حمایت از جامعه داوری و ارتقای سطح فنی و مالی داوران همیشه جزو مواردی بوده که در دوره های مختلف در فدراسیون فوتبال در موردش صحبت شده است.

وضعیت داوری کشور چه از نظر فنی و چه مالی خیلی وضعیت مطلوب و قابل دفاعی نیست و حقوقی که در حال حاضر داوران در سطح های مختلف دریافت می کنند ناچیز است و باعث ایجاد مشکلات شده اما به تازگی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب کرده در فصل آتی حقوق داوران افزایش پیدا کند. در حال حاضر داوران لیگ برتری بابت هر قضاوت مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان دریافت می کنند که البته طبق شنیده ها حتی این پول کامل به آنها تعلق نمی گیرد و با کسر به دلایلی این پول به زیر یک میلیون تومان می رسد اما از فصل آینده با تصمیم جدید فدراسیون این مبلغ به سه میلیون و ششصد هزار تومان خواهد رسید.

در حال حاضر حامی مالی داوران شرکت نفت پارس است اما به نظر می رسد شهاب عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال چندان از قرارداد این شرکت راضی نیست و معتقد است بخش داوری فوتبال ایران می تواند با شرایط بهتری حمایت مالی شود. از این رو وی در حال مذاکره با شرکت مذکور است که یا میزان حمایت مالی خود را افزایش دهد و یا اگر برای آنها چنین چیزی مقدور نیست قرارداد بین آنها و فدراسیون فوتبال فسخ شود.

این طور که به نظر می رسد اسپانسرهای دیگری به فدراسیون پیشنهادات بهتری برای حمایت از بخش داوری ارائه کرده اند و باید منتظر شد که مذاکرات عزیزی خادم با شرکت نفت پارس به کجا می رسد.