۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
انتفاضه سوم در راه است

پیام رعب‌آور «قسام» به تل‌آویو/ تهدیدی که حتما عملی خواهد شد

هشدار شدیداللحن فرمانده گردان‌های عزالدین قسام به صهیونیست‌ها درباره وارد آمدن هرگونه گزندی به ساکنان محله شیخ جراح در قدس اشغالی، سخت صهیونیست‌ها را وحشت‌زده، کرده است.
کد خبر : ۵۵۶۵۲۴

عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب در مطلبی با اشاره به هشدار شدید اللحن محمد الضیف فرمانده گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس به صهیونیست‌ها درباره وارد آمدن هر گونه گزندی به ساکنان محله شیخ جراح در قدس اشغالی آورده است: این تهدید سبب ایجاد رعب و وحشت در میان شهرک نشینان صهیونیست شده است زیرا این مرد و همرزمانش آنچه را که می‌گویند، اجرایی می‌کنند. این موضع گیری به طور حتم پس از همه آمادگی‌های لازم برای توقف عربده کشی و تجاوزات اسرائیل علیه ساکنان بیت المقدس اتخاذ شده است.

وی با یادآوری اقداماتی که گردان‌های عزالدین قسام به دنبال شهادت یحیی عیاش در ژانویه ۱۹۹۶ انجام دادند و دست به ۴ عملیات استشهادی در الخضیره، قدس اشغالی و قلب تل آویو زدند و بر اثر آن شمار زیادی از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شدند، می‌نویسد: به یاد دارم که پس از شهادت یحیی عیاش، دیداری با محمد نزال (ابوالبراء) عضو دفتر سیاسی حماس داشتم و از او پرسیدم که چرا این تعداد هدف را مشخص می‌کنید و احتمال عدم توانایی برای انجام یا عوامل دیگر را نمی‌دهید؟ ابوالبراء با لبخندی که بر چهره داشت به من گفت: «گوش کن برادر، تو گردان‌های عزالدین قسام و فرماندهانش را نمی‌شناسی، آنها اگر تهدید کنند حتماً آن‌را اجرا خواهند کرد زیرا طالب شهادت هستند و احساس ندامت می‌کنند که چرا با سرعت به آن نرسیده‌اند و هنوز در قید حیات هستند».

این تحلیلگر در ادامه می‌نویسد: ما از مردانی می‌گوییم که موشک‌ها را توسعه داده و سامانه امنیتی و نظامی بسیار پیشرفته‌ای دارند و شمار زیادی استشهادی دارند که در خفای کامل کار می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به پنج رخداد اصلی که زمینه ساز تحولات مهم و راهبردی در آینده نزدیک است، نوشت: ۵ تحول اصلی شاید مقدمه تغییر یا از بین رفتن همه معادلات سیاسی و نظامی کنونی در اراضی اشغالی طی روزها و هفته‌های آتی باشد؛

نخست، تهدید محمد الضیف به شکل مستقیم و آشکار علیه اشغالگران اسرائیلی که برای اولین بار پس از سال‌ها انجام می‌شود. این مفهومش این است که شاخه نظامی حماس وارد میدان شده است.

دوم، شکست ساختار سیاسی فلسطینی و تعویق انتخابات مجلس قانونگذاری که نشانه این شکست است و تن دادن به دیکته‌های اسرائیلی که سبب شده است که رزمندگان فلسطینی به عرصه بیایند به ویژه پس از آنکه کاسه صبرشان لبریز شده است و اهانت اسرائیل به فلسطینی‌ها به اوج خود رسیده است.

سوم، پایداری ساکنان قدس و انتفاضه آنها علیه اشغالگران و مقابله ساکنان محله شیخ جراح با عربده کشی اسرائیلی آن‌هم با شجاعت و شهامت تمام و به شکل بی سابقه.

چهارم، عملیات ضد صهیونیستی در زعتره در کرانه باختری و همسویی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان با نظامیان صهیونیست برای یافتن و بازداشت عوامل این حمله ضد صهیونیستی.

پنجم، افزایش قدرت تاثیرگذاری محور مقاومت و رسیدن موشک سوری به نزدیکی دیمونا جایی که نیروگاه هسته‌ای دیمونا قرار داد و تن دادن دولت بایدن به شروط ایران در مذاکرات هسته‌ای در وین، توقف جنگ نفتکش‌ها از سوی اسرائیل و اذعان آنها به شکست در این زمینه و عدم توان ادامه آن و نیز حمله موشکی به پایگاه‌های آمریکایی به شکل روزانه در عراق.

انتفاضه سوم در راه است

وی در ادامه می‌نویسد: شباهت زیادی میان شرایط کنونی و انتفاضه دوم با نام انتفاضه الاقصی که طی آن آریل شارون نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی با ورود به مسجد الاقصی آتش خشمی را روشن کرد، دارد.

عطوان با اشاره به اینکه قدس در بروز انتفاضه دوم نقش اساسی داشت و انتفاضه سوم هم به سبب قدس رخ خواهد داد، به تفاوت فاحشی که شرایط کنونی با آن زمان دارد، اشاره کرده و آورده است: اسرائیل از بحران‌های داخلی و خارجی بغرنج در شرایط کنونی رنج می‌برد.

گفتنی است که محمد الضیف فرمانده گردان‌های عزالدین قسام روز گذشته گفت: فرماندهان مقاومت و گردان‌های قسام، حوادث قدس و محله الشیخ جراح را از نزدیک پیگیری می‌کنند. در صورتی که تجاوزها به این محله و ساکنان آن متوقف نشود، مقاومت دست بسته نمی‌ماند و دشمن هزینه سنگینی خواهد پرداخت. این آخرین هشدار است.