۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۷

ایجاد منطقه آزاد بانه-مریوان تصویب شد

استاندار کردستان از تصویب ایجاد منطقه آزاد بانه-مریوان در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.
کد خبر : ۵۵۶۴۴۹

طرح لایحه مناطق آزاد شهرهای مرزی از دوره مجلس نهم تاکنون در زمان‌های مختلف در سطح کشور و استان کردستان مطرح شده است، چندین بار لایحه منطقه آزاد، به صحن علنی کمیسیون تخصصی، به ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس کشیده شد و بعد از تأیید در مجلس، به شورای نگهبان رسید.

به گزارش تسنیم در نخستین مرحله تنها ایجاد 7 منطقه آزاد و 12 منطقه ویژه در دستور کار بود که سپس به 8 منطقه آزاد و حدود 80 منطقه اقتصادی ویژه در کشور تبدیل و افزایش یافت که یکی از آنها تصویب منطقه آزاد بانه-مریوان بود، اواخر آبان ماه سال 98 این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح و ایرادات طرح توسط نمایندگان رفع و مجدداً برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.

«بهمن مرادنیا»، استاندار کردستان حال از تصویب ایجاد منطقه آزاد بانه-مریوان در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، اظهار داشت: «بله» صحت دارد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه تصویب منطقه آزاد بانه مریوان بعد از گذشت سال‌ها مورد تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت، گفت: ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان سبب خوشحالی مردم و تسریع در روند توسعه، پیشرفت و جذب سرمایه‌گذاران در کردستان خواهد شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: از مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجموع دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌هایی که برای تصویب منطقه آزاد بانه مریوان تلاش کردند، تشکر می‌کنم.

مرادنیا بیان کرد: به امید خبرهای شیرین‌تر و خوشحال‌کننده برای کردستانی‌ها.

گفتنی است؛ پرونده 8 منطقه آزاد تجاری- صنعتی در استان‌های گلستان (اینچه‌برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه ـ مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصر شیرین) در جلسه امروز مجمع مصلحا نظام بررسی شد که به غیر از منطقه جاسک در استان هرمزگان، با تاسیس 7 منطقه آزاد جدید موافقت شد و مجمع آن را مصوب کرد.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز