۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

خسارت‌های سیلاب دیروز در استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران آخرین جزییات آبگرفتگی و سیلاب در شهرستانهای استان تهران ناشی از بارش روزهای اخیر را تشریح کرد.
کد خبر : ۵۵۶۴۰۱

منصور درجاتی در تشریح اخرین وضعیت استان تهران در پی بارش های روزهای اخیر گفت: همه نقاط استان از این رحمت آسمانی برخوردار شدند ولی بعضی شهرستانها مانند ری و پاکدشت دچار مشکلات آب گرفتگی، تهران دچار آب ماندگی ، شمیرانات، قدس و بهارستان دچارآب شستگی و شکست درختان و وقوع سیلاب و جاری شدن سیلاب نیز در فیروزکوه، دماوند و پردیس رخ داد.

وی افزود: جاری شدن سیلاب در شب ۲۱ رمضان منطقه حبله رود در بخش مرکزی فیروزکوه منجر به مسدود شدن ۲ نقطه ریلی و همچنین مسیر فیروزکوه به گرمسار شد. این سیلاب روستاهای کبوتردره، عمارت، دمی آقا، محمود آباد، مشهد و عروس پران را متاثر و خطوط دسترسی روستایی منطقه را مورد آسیب جدی قرار داد. جریان آب اراضی در مسیر و زیرساخت هایی از قبیل راه و ابنیه فنی را دچار آب شستگی نموده و همچنین روستاهای مشهد و کلات نیز تاثیراتی از سیلاب را تجربه کردند.

وی ادامه داد: در شهرستان دماوند روستاهای وردانه، مهرآباد و زیارت متاثر از جاری شدن روان آب و روستاهای گرمابسرد و مغانک دچار خسارت جدی شدند. در شهرستان پردیس از کمرد تا جاجرود شاهد راه بندان های مکرر ناشی از وقوع سیلاب و متاثر شدن اکثر نقاط روستایی و برخی نقاط شهری پردیس از سیلاب بودیم. در نقاط کمرد جاجرود سعید آباد کرشت بومهن شاهد خسارت زیر ساختهایی همچون آب، برق، مخابرات و راه نیز بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان  افزود: در نقاط حادثه خیز  شهرستانهای پاکدشت و ری نیز شاهد بروز سیلاب و حوادث ناشی از آن و وارد شدن خسارت به زیرساختها بودیم اما در شمیرانات بیشتر با شکستگی درختان مواجه شدیم. شهرستان و مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با آب ماندگی مواجه بودیم که عصر روز سه شنبه  در محدوده محور کن_ امامزاده داود قریب به سه ساعت بارش شدید باران داشتیم. در تمامی نقاط بهلطف الهی خسارت جانی و جرحی گزارش نشده است.

به گفته درجاتی، میزان ریالی خسارت ها هنوز برآورد نشده که پس از کارشناسی اعلام خواهد شد.