۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
در ادامه تنش با مسکو؛

فرانسه سفیر روسیه را احضار کرد

فرانسه سفیر روسیه را احضار کرد
فرانسه در واکنش به تحریم متقابل شماری از مقامات اروپایی از سوی مسکو، سفیر روسیه در این کشور را احضار کرد.
کد خبر : ۵۵۶۳۵۱
سفیر روسیه در پاریس امروز به وزارت خارجه فرانسه احضار شد.

به گزارش مهر، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای در این باره دلیل این اقدام پاریس را اعلام اعتراض کشورش به روسیه پیرامون تحریم متقابل شماری از اعضای پارلمان اروپا از سوی مسکو عنوان کرد.

وزارت خارجه روسیه چندی پیش با صدور بیانیه‌ای از وضع تحریم و مقررات منع ورود «دیوید ساسولی» رئیس پارلمان اروپا، «یورگ رائوپاچ» دادستان برلین و ۶ شهروند دیگر اتحادیه اروپا به این کشور خبر داد.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه، تحریم وضع شده علیه افراد مذکور در پاسخ متقابل مسکو به تحریم‌های شورای اروپا علیه ۶ تن از شهروندان روسیه در تاریخ ۲ و ۲۲ مارس بودند.

لازم به ذکر است که افرادی، چون «ایوان آبولینس» رئیس شورای رسانه‌های الکترونیک لیتوانی، «ماریس بالتینز» رئیس مرکز دولتی زبان لیتوانی، «ژاک مایر» عضو هیأت نمایندگی فرانسه در مجمع پارلمانی شورای اروپا، «آسا اسکات» رئیس بخش امنیت آژانس تحقیقات دفاعی سوئد، «ایلمار توماسک» مدیرکل مرکز رسیدگی زبان استونی، «ورا جورووا» معاون کمیته ارزش‌ها و شفافیت کمیسیون اروپایی نیز در فهرست افراد ممنوع‌الورود به روسیه به چشم می‌خورند.

وزارت خارجه روسیه همچنین در بیانیه خود با تاکید بر اینکه بروکسل پیشنهادات روسیه برای حل و فصل مشکلات موجود میان دو طرف از طریق گفتگو را رد کرده، آورده بود: اتحادیه اروپا سیاست وضع تحریم‌های یک جانبه غیرقانونی علیه شهروندان و سازمان‌های روسی را ادامه می‌دهد. تنها در مارس، ۶ شهروند روسیه تحت محدودیت‌های غیرقانونی اتحادیه اروپا قرار گرفتند. این عمل با منشور ملل متحد و هنجار‌های اساسی حقوق بین‌الملل مغایرت داشته و با احساسات ضد روسی همراه است که عمداً توسط رسانه‌های غربی در حال انتشار هستند.