۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
نیاز به گروه‌های خونی منفی در استان تهران

۴مرکز انتقال خون در لیالی قدر تا نیمه‌شب فعال است

معاون اهداکنندگان پایگاه انتقال خون استان تهران از فعالیت ۴پایگاه انتقال خون وصال، شهرری، تهران‌پارس و ستاری در لیالی قدر از صبح تا نیمه‌شب جهت خدمات‌رسانی به روزه‌داران و اهداکنندگان خبر داد.
کد خبر : ۵۵۶۲۵۶

مجید مسلمی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به لزوم مراجعه مردم جهت اهدای خون در تمامی ایام اظهار داشت: در لیالی قدر مراجعات به مراکز اهدای خون با توجه به مراسمات مذهبی و نذورات افزایش دارد و در این شب‌ها خدمات‌رسانی پایگاه‌های انتقال خون تا زمان مراجعه مردم ادامه دارد و پایان کاری برای 4 مرکز اصلی تعیین نشده است.

وی افزود: در شرایط فعلی به‌واسطه شیوع بیماری کرونا تمهیداتی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی اندیشیده شده و در مراکز اهدای خون فضای انتظار در محوطه باز تعبیه‌شده است و همچنین فاصله تخت‌ها افزایش‌یافته و خوشبختانه پرسنل نیز واکسن کرونا را دریافت کردند و احتمال انتقال بیماری کاهش یافته است.

معاون اهداکنندگان پایگاه انتقال خون استان تهران در ادامه گفت: با توجه به اینکه نیاز به خون همیشگی است لذا از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مواجه با ازدحام در مراکز، اهدای خون را به روزهای پایانی ماه مبارک موکول نمایند؛ زیرا تجربه اثبات کرده که در پایان ماه مبارک مراجعات به مراکز کاهش می‌یابد که کمک شایان توجهی به خدمات‌رسانی مطلوب خواهد داشت.

مسلمی تصریح کرد: ما همواره به‌تمامی گروه‌های خونی نیاز داریم اما با توجه به کمبود گروه‌های منفی نیاز به این گروه بیش از سایر گروه‌ها احساس می‌شود لذا از مردم تقاضا داریم در صورت منفی بودن گروه خونی حتماً در این ایام برای اهدای خون به مراکز مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: افرادی که واکسن کرونا را دریافت کردند جهت اهدای خون می‌بایست 28 روز از تزریق واکسن گذشته باشد و همچنین مبتلایان به کرونا 1 ماه پس از بهبودی می‌توانند در این امر خداپسندانه اقدام کنند.

معاون اهداکنندگان پایگاه انتقال خون استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: در این ایام 4 پایگاه وصال، شهرری، منطقه 5 و منطقه 4 در استان تهران از صبح تا نیمه‌شب فعال هستند و اهداکنندگان می‌توانند جهت انجام این فریضه به مراکز مراجعه کنند.