۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۳ اردیبهشت ماه

بازار امروز با افزایش نسبی عرضه در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.
کد خبر : ۵۵۶۱۵۵

امروز دوشنبه (۱۳ اردیبهشت ماه) بازار با افزایش نسبی عرضه در نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

برترین عرضه و تقاضا در نمادهای بورس و فرا بورس

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۳ اردیبهشت ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۳ اردیبهشت ماه

بازار امروز نیز با فشار فروش آغاز به کار کرده است.

فلزات اساسی فشار فروش معاملاتی پر عرضه را تجربه می کنند.فخوز و فجر با گرایشی منفی متعادل اند.

افت چهار هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت 9:10 در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۶هزار واحد قرار گرفته است.

نمادهای وپاسار، وبملت و وپخش بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای فولاد، فملی و فارس بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

معاملات بانکی ها در حال بهبود است.وبملت و وپاسار با گرایشی مثبت متعادل اند.وبصادر, وپارس و ونوين نیز با تعادل میان خریداران و فروشندگان متعادل داد و ستد می شوند.

در گروه خودرویی شاهد معاملاتی منفی و پرعرضه هستیم. نماد خودرو با افت حداکثری در قیمت 201 تومان دنبال می شود. خساپا در قیمت 192 تومان با صف فروش بالغ بر 300 میلیون سهمی همراه است.

صف فروش فولاد جمع شد. حجم معامله بیش از 48 میلیون سهم است.

صف فروش فملی هم جمع شد.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۶هزار و ۴۷۳واحدی (۰.۵درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۷۴هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افت ۰.۰۵درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۷نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۳۶نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای ثامید، فولاد، وبملت، شستا، اپال، پترول و وپاسار در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهایوسمهر، کرمان، شگویا، بپیوند، آریا، بگیلان و دماوند در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۳۳۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۹۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

جمع صف‌های خرید حدود ۳۴۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۶هزار و ۴۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۶هزار و ۶۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، سمگا و تپکو به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده ۲۴۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وسپهر، غگیلا و سیتا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۳۱۰میلیارد تومان (۹۰درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۳۴۰میلیارد تومان (۲۱درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۶نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۸۴نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شیر پاستوریزه پگاه گیلان غگیلا به هشت درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«فلزات اساسی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۵۷۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «خودرو و ساخت قطعات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۸۵میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات تقاضای چشمگیری وجود ندارد.

حدود ۲۱درصد از ۶هزار و ۷۴۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۳۹۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۹۳۱درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۹۰میلیارد تومان خواهد رسید.