۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

رگبار باران و وزش باد شدید در بیشتر استان‌ها/ بارش تگرگ در مناطق مستعد

کارشناس هواشناسی گفت: طی دو روز آینده در اکثر مناطق کشور، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر : ۵۵۶۱۰۴

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: با تداوم فعالیت سامانه بارشی در دو روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در اکثر مناطق کشور، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ و در پاره‌ای از مناطق خوزستان احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد.

او توضیح داد: یکشنبه شب شدت بارش در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و استان‌های مازندران و البرز، تهران، سمنان، خراسان‌های رضوی و جنوبی و جنوب سیستان و بلوچستان و روز دوشنبه هم در ارتفاعات شرقی تهران، مازندران، استان‌های اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال کرمان و شمال سیستان و بلوچستان است.

گودرزی تصریح کرد: روز سه‌شنبه دامنه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های واقع در نواحی مرکزی، شمال شرقی و شرق و جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی کشور خواهد بود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه گستره بارش‌ها عمدتاً در نوار شمالی و نوار شرقی خواهد بود که بر این اساس در روز چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات البرز، برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور، ارتفاعات استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران ،گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

او یاد آور شد: روز پنجشنبه هم علاوه بر شمال شرق، ارتفاعات استان کرمان و سیستان و بلوچستان در استان‌های اصفهان، یزد، فارس نیز بارش در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران نیمه ابری است در برخی ساعات افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود . بیشترین دمای تهران به ۲۲ درجه و کمترین آن به ۱۵ درجه خواهد رسید.