۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
با اتخاذ موضعی عوام‌فریبانه؛

انگلیس نگران تعویق انتخابات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد!

وزیر امور خارجه انگلیس با اتخاذ موضعی عوام‌فریبانه نگران تعویق انتخابات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد!
کد خبر : ۵۵۵۹۸۱

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس در پیامی توییتری خواستار تعیین تاریخ جدیدی برای برگزاری انتخابات در فلسطین شد.

وزیر امور خارجه انگلیس در این باره نوشت:  ناامید شدیم که انتخابات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به تعویق افتاده است.

به گزارش مهر «دومینیک راب» با اتخاذ موضعی عوام‌فریبانه ادامه داد: انتخابات مدت‌هاست به تاخیر افتاده است. ما خواستار تعیین سریع تاریخ جدید آن هستم و از اسراییل می خواهیم تا اجازه رأی گیری در اورشلیم شرقی (قدس شرقی اشغالی) را بدهد.

این در حالیست که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت رسمی تعویق انتخابات در سرزمین‌های فلسطین تا زمان تضمین برگزاری آن در قدس را اعلام کرد.

«محمود عباس» گفت: تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات در قدس تا کنون با مخالفت مواجه شده است.

وی همچنین از جامعه بین‌الملل خواست تا به اسرائیل به منظور پایبندی به توافقنامه‌های منعقده و دست برداشتن از نقض حقوق فلسطینی‌ها از جمله حق آنها برای برگزاری انتخابات فشار وارد کنند.

گفتنی است که رئیس تشکیلات خودگردان پنج شنبه شب در نشست گروه‌های فلسطینی در رام الله برای بررسی موضوع انتخابات فلسطین سخنرانی کرد.

«محمود عباس» در این نشست گفت که رژیم اشغالگر اسرائیل برای عدم برگزاری انتخابات فلسطین در قدس عدم وجود دولت در این رژیم را بهانه کرده است.

وی ادامه داد: پیامی از اسرائیل به ما رسیده است که عدم موافقت تل آویو با درخواست ما برای برگزاری انتخابات در قدس به علت تشکیل نشدن دولت اسرائیل است، اما بهانه‌های غیرقابل قبول اسرائیل، ما را فریب نمی‌دهد.