۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸

افزایش ناپایداری هوای تهران تا سه‌شنبه

مدیرکل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه افزایش ناپایداری‌های همرفتی به‌خصوص ساعات عصر و شب تا روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود گفت: احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید و صاعقه در مناطق مستعد وجود دارد.
کد خبر : ۵۵۵۹۶۰

مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی امروز تهران در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر و در ارتفاعات گاهی رگبار پراکنده و احتمال رعدوبرق همراه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مناطق جنوب و جنوب غربی استان، وزش باد شدید و در نقاط مستعد با بارش تگرگ خواهد بود گفت: تا روز سه‌شنبه با فعالیت این سامانه بارشی، افزایش ناپایداری‌های همرفتی به‌خصوص ساعات عصر و شب همراه با رگبار، رعد‌وبرق، وزش باد شدید و گاهی با خیزش موقتی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: از روز یکشنبه تا سه‌شنبه روند کاهش نسبی دما مورد انتظار است. 

ملکی تصریح کرد: در این شرایط جوی احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، صاعقه در مناطق مستعد، شکستن درختان و بارش تگرگ وجود دارد که توصیه می‌شود از تردد در کنار رودخانه‌ها و کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل‌ها به‌ویژه در ساعات بهدازظهر و شب پرهیز شود. 

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز