۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

محمدرضا عارف با شعار «عدالت و مسئولیت» اعلام کاندیداتوری می‌کند

یکی از چهره‌های نزدیک به محمدرضا عارف با اعلام خبر کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: احتمالا ایشان در یکی از روزهای ۲۱ یا ۲۲ اردیبهشت با حضور در وزارت کشور در انتخابات ثبت نام می‌کند.
کد خبر : ۵۵۵۹۴۰

محمدرضا عارف معاون اول رئیس دولت اصلاحات  و  رئیس فراکسیون امید مجلس دهم برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند. 

یکی از چهره های نزدیک به عارف در گفت وگو با تسنیم با تایید این خبر گفت: ایشان احتمالا در یکی از روزهای 21 یا 22 اردیبهشت ماه با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کند. 

به گفته این چهره نزدیک به عارف، وی با شعار انتخاباتی «عدالت و مسئولیت» وارد عرصه رقابت‌ها می‌شود و «رنگ سفید » را نیز به عنوان نماد انتخاباتی خود برگزیده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اعلام کاندیداتوری عارف با هماهنگی با جبهه اصلاحات ایران بوده است، گفت: با نهاد اجماع ساز هم همراه هستند منتها آقای عارف به جز ستاد رسمی، یک ستادی به اسم پویش زندگی هم دارند که در واقع ستاد مردمی حامیان آقای عارف است که عمده فعالیت های ایشان نیز در چارچوب همین ستاد مردمی خواهد بود. 

این چهره نزدیک به عارف همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به مکانیسم 4 مرحله نهاد اجماع ساز برای اعلام کاندیداهای نهایی اصلاح طلبان، آیا عارف فعالیت خود را در چارچوب این مکانیسم تعریف می کند؟، تصریح کرد: ما پیگیر مکانیسم مصوب در نهاد اجماع ساز هستیم ولی در عین حال خود را محدود به این مکانیسم نخواهیم کرد چون معتقدیم که برخی از این پروسه های باید بعد از بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان صورت گیرد. 

وی تاکید کرد: آقای عارف به هر حال در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام خواهد کرد و چگونگی مکانیسم نهاد اجماع ساز در ارتباط با کاندیداها تاثیری در ثبت نام آقای عارف نخواهد گذاشت. به عبارت دیگر آقای عارف خود را محدود به مکانیسم نهاد اجماع ساز نمی کند.