۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

آخرین اخبار از واکسیناسیون مراکز بهزیستی

مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در مراکز بهزیستی، توضیحاتی داد.
کد خبر : ۵۵۵۸۹۹

مصطفی سراج مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در مراکز بهزیستی، اظهار کرد: واکسیناسیون معلولان ذهنی_جسمی و افراد دارای اختلالات روانی مزمن نیز آغاز شده است و علاوه بر سالمندان این دو گروه نیز واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۷ هزار و ۴۸۱ نفر دوز اول و ۱۰ هزار و ۸۹۸ نفر هم دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و در مجموع سالمندان و پرسنل مراکز بهزیستی، ۱۵ هزار و ۱۰ نفر هستند که واکسینه شده اند و حدود ۷۱.۴ درصد می شوند.

سراج افزود: مجموع تزریق واکسن کرونا برای سایر افراد مقیم در مراکز بهزیستی، ۲ هزار و ۴۷۱ مورد است که حدود ۵ درصد از کل افراد را سایر گروه‌ها شامل می‌شوند.

مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: کمترین میزان تزریق واکسن کرونا در شهرستان‌ها به ترتیب گلستان، خراسان شمالی، اصفهان و فارس است و بیشترین میزان تزریق لرستان، خوزستان، آذربایجان شرقی و یزد است.

وی اضافه کرد: به طور میانگین یک درصد افزایش آمار واکسیناسیون در روز را داریم، اما اگر بخواهیم با این سرعت واکسیناسیون انجام شود ۷۵ روز طول خواهد کشید که واکسیناسیون مراکز بهزیستی انجام شود و این سرعت منطبق با برنامه ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه واکسن کرونا نیست به همین دلیل درخواست داریم این موضوع رسیدگی شود. امیدواریم کلیه افراد مقیم و پرسنل مراکز واکسن کرونا را هرچه سریعتر دریافت کنند.