۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹

وعده یک کاندیدای انتخابات به هنرمندان

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری با انتقاد از نگاه نامهربانانه به تحزب و وجود فضای «حزب گریزی» و «حزب هراسی» در جامعه، گفت که داوطلبان ریاست جمهوری با افتخار اعلام می‌کنند عضو هیچ حزبی نیستند.
کد خبر : ۵۵۵۸۵۰

ابوالقاسم رئوفیان درباره اعلام داوطلبی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری و مغایرت آن با رویکرد جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت به عنوان عضو شورای وحدت، گفت: حزب اسلامی ایران زمین با استفاده ازحق تحفظ تصمیم به معرفی من به عنوان داوطلب مستقل حزبی خود گرفت و این اتفاق ممکن است با تصویب شورای مرکزی جبهه پیشرفت برای رییس آن- شهاب‌الدین صدر- هم بیفتد.

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به کنار رفتن برخی از داوطلبان به نفع دیگر نامزدها، افزود: همه چیز بستگی به تصمیم حزب دارد، تصمیمی مبتنی بر خرد جمعی، با محوریت منافع ملی و مصالح کشور که مهمترین هدف ما درتصمیم گیری‌ها است.

رئوفیان، خود را ملزم به تبعیت از تصمیمات حزب توصیف کرد و ادامه داد: حتی اگر داوطلبی مخالف نظر من باشد؛ اگر در فرآیند انتخابات نامزدی رویکرد و توجه به کارکردها و برنامه‌های حزبی داشته باشد این احتمال وجود دارد که بنا به تصمیم حزب با او وارد گفت‌وگو شویم.

وی درباره کنار رفتنش پس از اعلام داوطلبی سید ابراهیم رییسی، خاطرنشان کرد: حزب در این باره تصمیم می‌گیرد. اگرچه شخصا معتقدم قوه مجریه اقتضائات مخصوص خودش را دارد که مهمترین آن داشتن سوابق موفق اجرایی دولتی است.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین درباره عضویتش در شورای وحدت، گفت: هیچ اعتقادی به این نوع شوراها ندارم؛ زیرا آنها  نه حزب بلکه سازمان‌های سیاسی هستند. درحالی که اداره امور کشور با روی کارآمدن یک حزب قوی و تشکیل دولت عملگرا و پاسخگو به مصالح کشور نزدیکتر است.

وی عنوان کرد: زمانی که سازمان‌های سیاسی جایگزین احزاب می‌شوند اداره امور کشور به خوبی انجام نمی‌شود. متاسفانه احزاب در کشور به شدت مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند. در طول انتخابات برای نخستین بار است که یک حزب (ایران زمین) بیانیه رسمی می‌دهد و نامزد خود را معرفی می‌کند.

رئوفیان افزود: مسوولان نگاه نامهربانانه به احزاب دارند و متاسفانه نوعی «حزب گریزی» و «حزب هراسی» در جامعه به وجود آمده است. در حال حاضر بسیاری از احزاب کشور کارکرد و برنامه ندارند و داوطلبان ریاست جمهوری با افتخار اعلام می‌کنند عضو هیچ حزبی نیستند! که این آسیب بزرگی است زیرا قانون اساسی در دو اصل به احزاب اشاره کرده است اما امروز مغایر قانون اساسی رفتار می‌شود.

نایب رییس اول جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت تصریح کرد: نیاز است فقدان احزاب قوی و قدرتمند در کشور جبران شود و ساختارهای موجود نیز به موقعیت آنها کمک کنند. باید ۴ حزب قوی در کشور رقابت کنند و حزب در معرض آرای افکار عمومی قرار بگیرد.

رئوفیان با اشاره به برنامه‌های آینده خود در جایگاه رییس جمهوری، عنوان کرد: حزب ایران زمین تصمیم دارد که در صورت موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری تعامل خود با مردم را قوی‌تر کند و نوع نگاه و نگرش مردم به احزاب و کارکردهای حزبی را تغییر دهد و همچنین ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را بیان کند.

این فعال اصولگرا فضای رقابت انتخابات ۲۸ خرداد را بسیار متفاوت توصیف کرد و گفت: رییس جمهوری سیزدهم با هر تعداد رای انتخاب می‌شود اما رییس‌جمهوری که با بالاترین رای انتخاب شود در عرصه‌های مهم کشور و مقابله با ترفندها و دشمنی‌ها قوی‌تر عمل می‌کند.  

رئوفیان ادامه داد: رسانه‌های دیداری و شنیداری، سلبریتی و هنرمندان نقش جدی در بسیج جامعه برای حضور اثرگذار مردم پای صندوق رای دارند. در این باره باید نیازهای معیشتی هنرمندان مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: رییس جمهوری باید ویژگی‌هایی چون پاکدستی، توانمندی در امور اجرایی و سابقه فعالیت‌های مهم اجرایی داشته باشد. اگر رییس جمهوری شوم قطعا در همان ابتدای تشکیل دولت اسناد تمامی اموال خود و اعضای کابینه پیشنهادی را برای مردم شفاف سازی می‌کنم.

رئوفیان درباره احتمال تایید صلاحیتش از سوی نهاد نظارتی، گفت: شورای نگهبان تا پیش از ثبت نام داوطلبان به رزومه و عملکرد آنها نظارت لازم را دارد و و حزب ایران زمین تا زمان انتخابات برنامه‌های خود را تدوین می‌کند.

نایب رییس اول جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت  ادامه داد: شورای نگهبان نیز به عملکرد، برنامه‌ها و پرهیز از تخریب سایر داوطلبان ریاست جمهوری توجه می‌کند که شعارهای عوام‌گرایانه به مردم ندهند و رفتار پوپولیستی نداشته باشند. همچنین مقام معظم رهبری در فرمایشات نوروزی خود فرمودند و توصیه کردند که از تقسیم بندی‌های غلط چپ و راست پرهیز شود و مردم نیز نسبت به این موضوع هوشیار باشند همچنین نیاز است داوطلبان ریاست جمهوری در کمال صداقت با مردم صحبت کنند.

رئوفیان تصریح کرد: امیدوارم‌ بتوانیم با آگاهی بخشی به جامعه و نقد منصفانه عملکردها و ارائه تحلیل هرچه واقعی‌تر از وضع موجود و تبیین راهکارهای رسیدن به وضع مطلوب؛ نوع نگاه و نگرش مردم حتی مسولان را به احزاب تغییر دهیم و برای مردم‌ که استحقاق بیشترین، بهترین و خالصانه‌ترین خدمات را از خادمان خودشان‌ دارند نقطه امیدی به شمار بیاییم.