۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱

آزمون نهم استخدامی در تیرماه برگزار می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور از برگزاری آزمون نهم استخدامی در تیر ماه خبر داد و افزود: پیش‌بینی ما این است که در این آزمون ۲۵ تا ۳۰ دستگاه دولتی حضور یابند.
کد خبر : ۵۵۵۷۰۱

جمشید انصاری صبح امروز در جمع خبرنگاران استان در زمینه تمدید زمان آزمون استخدامی سال 1400 اظهار داشت: مهلت ثبت نام تا تاریخ 12 اردیبهشت ماه تمدید شده است و در صورتی که شرایط کرونایی اجازه دهد حتی نتایج این آزمون تا پایان خرداد ماه اعلام می‌شود.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و شهدا که به صورت قراردادی در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار هستند، افزود: تکلیف شده است همه این افراد به صورت رسمی استخدام شوند که این امر نیازمند یک دستورالعمل اجرایی مشترک از سوی سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: برآورد می‌شود تعداد این افراد ما بین 20 تا 25 هزار نفر باشد، با این حال اگر مراحل اجرایی و گزینش زمانبر نیز باشد، تبدیل وضعیت آن‌ها از یک فروردین ثبت خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر آماده مقدمات آزمون نهم هستیم، گفت: امیدواریم آگهی آن تا اواخر خرداد ماه امسال اعلام شود و اگر شرایط کرونایی اجازه دهد آزمون نهم در تیرماه برگزار خواهد شد. همینطور تعداد افراد پذیرش شده و تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون نهم نیز بستگی به نهایی شدن مجوزهای صادره دارد و دستگاه‌های اجرایی که در طول سال استخدام داشته‌اند در صورتی که بتوانند تامین اعتبار لازم را انجام دهند می‌توانند از طریق این آزمون استخدام داشته باشند. معمولا در هر آزمون استخدامی 25 تا 30 دستگاه دولتی حضور دارند که البته پیش‌بینی می‌کنیم در این آزمون هم همین مقدار دستگاه حضور داشته باشند؛ به طور مثال یکی از دستگاه‌هایی که معمولا در همه آزمون‌های استخدامی حضور دارد وزارت آموزش و پرورش است.

انصاری در ادامه در زمینه خریداری واکسن کرونا و اقدامات دولت اظهار داشت: مسئله خرید واکسن در دنیا پیچیدگی‌های زیادی دارد، برای مثال کشورهایی هستند که واکسن فایزر را از آمریکا خریداری کرده‌اند ولی از آنجایی که دولت آمریکا اعلام کرده است که واکسیناسیون مردم آمریکا در اولویت است به خاطر آن از دادن واکسن به کشورهای خریدار اجتناب کرده است. به طور مثال کشور کانادا بیش از سه برابر جمعیت خود واکسن فایزر را از آمریکا خریداری کرده ولی چون آمریکا به خاطر سیاست خود فعلا واکسن را در اختیار آن کشور‌ها قرار نداده، واکسیناسیون در کانادا حدود 10 درصد در حال انجام است.

وی افزود: از سوی دیگر ما هم از کشور هند واکسن خریداری کردیم و حتی بخشی از آن را هم تحویل گرفتیم ولی چون دادستان هند دستور داد که سازنده واکسن تا زمانی که واکسیناسیون در هند تمام نشده حق صادرات ندارد بنابراین نتوانستیم بخش دیگری را از هند دریافت کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور  با بیان اینکه تا به الان تقریبا بیش از 90 میلیون واکسن برای کشورمان خریداری شده است، خاطرنشان کرد:  نزدیک 21 میلیون واکسن کواکس، 60 میلیون واکسن اسپوتنیک و بیش از 10 میلیون واکسن چینی خرید شده است اما اینکه این کشورها بر اساس چه اولویتی واکسن ما را تحویل دهند همواره جز نگرانی‌های ما بوده است.

وی به تولید واکسن داخل تاکید کرد و افزود: این واکسن که همکاری انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا بوده به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌ است و در کارآزمایی که در کوبا انجام شده نتایج بسیار خوبی مشاهده کرده‌ایم. البته ما هم موظف هستیم طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت خودمان عمل کنیم و بنابراین نیاز داریم کارآزمایی‌هایی را هم انجام دهیم و نمی‌توانیم فقط به کارآزمایی کشور کوبا اعتنا کنیم.

انصاری تشریح کرد: پیش‌بینی ما این است که کارآزمایی واکسن پاستور با موفقیت انجام شود و انستیتو پاستور ایران اقدام به تولید این واکسن در آینده نزدیک کند.