۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
زالی عنوان کرد؛

افزایش بستری‌های کرونایی در تهران/ وضعیت قرمز در پایتخت

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از افزایش موارد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان تهران خبر داد.
کد خبر : ۵۵۵۶۵۹

علیرضا زالی، گفت: تعداد ۸ هزار و ۲۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند که از این تعداد ۲ هزار و دو بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۸۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که ۲۲۰ نفر به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده‌اند.

زالی ادامه داد: این تعداد بستری جدید و ترخیص نشان دهنده این است که همچنان بیمارستان‌های در معرض مراجعه جدید زیادی است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به اینکه شرایط نسبت به هفته قبل بدتر شده و در برخی شاخص‌ها افزایش داشته‌ایم، گفت: به طور مطلق می‌توانیم اعلام کنیم که ما هنوز در استان تهران به نقطه قله خیز چهارم نرسیده‌ایم و همچنان در شاخص صعودی بیماران هستیم.

وی افزود: همانطور که در هفته قبل اعلام کردیم تا زمانی که مراجعه سرپایی کم نشود، امکان کاهش مراجعه بستری بیمارستان‌ها و بخش فوتی را نخواهیم داشت.

زالی اضافه کرد: با توجه به شرایطی که در تهران با آن روبرو هستیم، متأسفانه در این هفته با افزایش شاخص‌های آماری روبرو بودیم به طوری که امروز ۱۵ هزار و ۸۰۰ مراجعه سرپایی داشته‌ایم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در خصوص نظارت بر اجرای محدودیت‌های کرونایی پایتخت گفت: نظارت‌ها مستمر ادامه دارد، اما با توجه به حجم کار گسترده، تجمع و و حجم بالای مناطق تحت پوشش به شکلی است که در کنار نظارت‌ها همکاری خود شهروندان نیز مهم و قابل توجه است.

زالی با اشاره به اینکه در انتظار کمیته‌های تخصصی برای تصمیم گیری ادامه محدودیت‌های هستیم، افزود:، چون بر اساس شاخص‌ها تهران شهر قرمز است، اعمال محدودیت‌های شهرهای قرمز استمرار خواهد داشت و اعمال هرگونه بیشتر محدودیت و بزرگ‌تر از محدودیت‌های قبلی در اختیار ستاد ملی است.