۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳

من دیپلماتم؛ اما هزاران دیپلمات فدای یک مرد میدان

من هم یک دیپلمات هستم اما، باید بدانم در جمهوری اسلامی ولایت حاکم است نه میدان و دیپلماسی، میدانی که در خدمت ولایت و دین خدا بود عزیز شد و مردم او را عزیز داشتند.
کد خبر : ۵۵۵۶۴۸

سلام بر او که پاکیزه زیست و فرمود «خداوندا مرا پاکیزه بپذی»؛ سلام بر او که خدا را ناظر دید و فرمود «الهی لا تکلنی»؛ خدا را سپاسگزارم که 27 سال از عمر را توفیق درک محضر شهید والامقام حاج قاسم دلها را داشتم و لحظه لحظه زیست با این شهید عظیم الشأن را مکتب هدایت الهی یافتم.

در آیه 43 سوره مبارک اعراف می فرماید: «الحمدلله الذی هدانا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدانا الله»؛ در این آیه مبارک که از زبان بهشتیان است، خداوند را شاکرند که آنها را هدایت کرد و شکرگزار این نعمت الهی هستند. مهمترین شئون هدایت انسان، سیره انبیا الهی صلوات الله علیهم، ائمه اطهار علیهم السلام، اولای الهی و بندگان صالح است. در عظمت شهید عزیز ما همین بس که مقام معظم رهبری حفظه الله فرمودند حاج قاسم یک مکتب است، یعنی شئون هدایت الهی در سلوک حاج قاسم عزیزمان جلوه کرده است. هدایت الهی نعمتی است که خداوند به بندگان عزیزش عطا می کند و عزت و ذلت نیز نزد خداوند است نه مردم و نه هیچکس دیگر «من کان یرید العزه فلله العزه جمیعا».

من هم یک دیپلمات هستم اما،

باید بدانم در جمهوری اسلامی ولایت حاکم است نه میدان و دیپلماسی. میدانی که در خدمت ولایت و دین خدا بود عزیز شد و مردم او را عزیز داشتند. باید بدانم که دیپلماسی عزیز خواهد بود که در خدمت ولایت و دین خدا باشد. باید بدانم که دیپلماسی همان سربازی در میدان است اما میدان متفاوت است. باید بدانم که مکتب حاج قاسم مکتب تمام میدان ها بود. باید بدانم در دیپلماسی هم می توان شجاع، حامی مظلوم، حامی ولی خدا، دشمن شناس، با بصیرت، با درایت و نهایتا مرد میدان بود.

من هم یک دیپلمات هستم اما،

می دانم که نه تنها دیپلماسی هزینه میدان نشده است بلکه خون های پاک مردان میدان و اشک چشمان و خون دل فرزندان آنها فدای دیپلماسی شده است. می دانم که عزت و اقتدار ملی امروز و فردای اسلام و جمهوری اسلامی مدیون مجاهدت های مرد میدان و مردان میدان است. می دانم که ایثار مردان میدان پشتیبان زبان ها و قلم های دیپلماسی است.

من هم یک دیپلمات هستم اما هزاران دیپلمات فدای یک مرد میدان.    

منبع: فارس