۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴

بورسی که سرانجام سبز پوش شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: مثبت شدن بازار سرمایه طی دو روز اخیر موقتی است اما اگر فصل مجامع عبور کند بازار سرمایه به تعادل بیشتری خواهد رسید.
کد خبر : ۵۵۵۶۴۳

علی صادق پور کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران در رابطه با عوامل مثبت شدن بازار طی دو روز اخیر گفت: بحث این روز‌های بازار سرمایه بیشتر در خصوص نوع دیدگاه سیاست گذاران و قانون گذاران است و این که آیا آنان به این نتیجه خواهند رسید که بازار سهام نیازمند حمایت‌های مقرراتی، حمایت‌های مالی و حمایت‌های روانی است تا بتوانند از آن‌ها به منظور تقویت بهره گیرند.

او تصریح کرد: باتوجه به سخنان مسئولان مربوط قرار است هفته دیگر جلسه سران قوا تشکیل شود، باید دید که خروجی این جلسه به چه نحوی است، آیا بازار برایشان اهمیت دارد یا خیر؟ اگر خروجی جلسه مذکور بر اساس اصول و منطق بازار سرمایه باشد می‌توان امیدوار بود که شاخصه‌های بازار به روند تعادلی خود باز خواهند گشت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اکنون با توجه به آنکه بعضی از قوانین در دست اجرا است امکان دارد در صورت تصویب، بر بازار سرمایه تاثیر مثبتی بگذارد به طوری که در این باره می‌توان به کاهش نرخ سود سپرده‌ها اشاره کرد البته بعید می‌دانم که چنین امری قطعی شود.

صادق پور گفت: اگر دستور العمل‌های ۷+۳ که در شورای هماهنگی اقتصاد اخذ شده و به جلسه سران قوا ارجاع داده ند، عملی شود، می‌تواند به تعادل رساندن بازار کمک کند.

او تصریح کرد: اگر بازار از لحاظ تصمیمات به یک ثبات برسد و از طرف دیگر تحلیل‌ها تخصصی‌تر شود به طور قطع می‌توان شرایط خوبی را برای بازار متصور بود.

این کارشناس بورس بیان کرد: مثبت شدن بازار سرمایه طی دوروز اخیر موقتی است اما به نظر می‌رسد اگر فصل مجامع عبور کند بازار سرمایه به تعادل بیشتری خواهد رسید.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز