۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱

بازداشت ۱۰تروریست تکفیری در کرمان/ ارتباط این افراد با سرویس‌های بیگانه و عناصر ضد انقلاب

دادستان مرکز استان کرمان گفت: ۱۰ نفر از عناصر تکفیری و ضدانقلاب با رصد اطلاعاتی سربازان گمان امام زمان (عج) در کرمان بازداشت شدند.
کد خبر : ۵۵۵۶۲۶

دادخدا سالاری عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای امنیت پایدار برای استان کرمان در سال گذشته مجموعه اداره کل اطلاعات استان کرمان با همکاری دستگاه قضایی قریب 10 نفر از عناصر تکفیری و ضدانقلاب رصد اطلاعاتی شناسایی و با دستور قضایی دستگیر شدند اظهار داشت: 15 قبضه سلاح جنگی نیز با تلاش اداره کل اطلاعات استان کرمان در سال گذشته کشف شده که این سلاح‌ها مربوط به عناصر تکفیری و ضد انقلاب و عاملان جرائم سازمان یافته بوده است.

وی با اشاره به جزئیات بیشتر این پرونده‌ها گفت: عناصر تکفیری دستگیر شده قصد اقداماتی از جمله ترور، اقدامات ایذائی، ایجاد ناامنی و تحرکات و اقدامات خشن نظامی به قصد ناامن جلوه دادن کشور و القای ناامنی در ایران را داشتند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه این عناصر با حکم قضایی بازداشت شدند و پرونده افراد ضدانقلاب و تکفیری در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است گفت: تعدادی از این عناصر تکفیری از خارج کشور به قصد ایجاد ناامنی وارد استان شده و تعدادی نیز در داخل کشور تحت هدایت و آموزش اقدامات خرابکارانه از خارج از کشور قرار داشتند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط این افراد با سرویس‌های بیگانه و عناصر ضد انقلاب خارج‌نشین در بسیاری از موارد ملموس و مشهود بوده است افزود: برای تامین امنیت پایدار مردم، پرونده‌های آنها به صورت ویژه و خارج از نوبت در دست رسیدگی قرار دارد.

سالاری با اشاره به اینکه براساس اقدامات اداره کل اطلاعات استان کرمان در زمینه مقابله با مافیای قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته، چندین باند تهیه و توزیع عمده مواد مخدر نیز شناسایی شدند که در مجموع 30 هزار کیلوگرم مواد مخدر از این باندها کشف شده است گفت: هزار و 300 میلیارد ریال وجوه نقد و31  واحد مسکونی، واحدهای تجاری، مزرعه، سهام و .... و 124 دستگاه انواع خودروی سواری سبک و سنگین نیز از این قاچاقچیان ضبط و توقیف شده است.