۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹

۱۰۳۵ زندانی مهریه و دیه غیرعمد در زندان‌های کشور هستند

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: از محکومان مالی حقوقی، مهریه و دیه غیرعمد نیز ۳۸۷ نفر با بدهی کمتر از ۲۰ میلیون تومان و ۶۴۸ نفر با بدهی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان در زندان هستند که لازم است نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام شود.
کد خبر : ۵۵۵۳۵۱

محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه برای تعیین تکلیف زندانیان با بدهی‌‎های خُرد و همچنین عدم جواز زندانی‎ شدن افراد معسر از پرداخت جزای نقدی که مدت حبس خود را تحمل کرده‎‌اند، گفت: از محکومان دیه عمد، رد مال کیفری و جزای نقدی ۹۴۰ نفر به ‎خاطر بدهی کمتر از ۲۰ میلیون تومان، ۱۰۷۱ نفر به‎ خاطر بدهی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان و ۱۸۷۵ نفر نیز به‎ خاطر رد مال بدون ذکر مبلغ در زندان به سر می‎ برند. 

وی افزود: از محکومان مالی حقوقی، مهریه و دیه غیرعمد نیز ۳۸۷ نفر با بدهی کمتر از ۲۰ میلیون تومان و ۶۴۸ نفر با بدهی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان در زندان هستند که لازم است نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام شود.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به این گزارش به دادستان کل کشور دستور داد با بررسی پرونده این افراد، حداکثر ظرف ۲ هفته نسبت به تعیین تکلیف وضعیت آنها اقدام و گزارش آن اعلام شود.