۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

واکنش فرماندار تهران به انتقادات از عملکرد هیئت اجرایی انتخابات

عیسی فرهادی می‌گوید اعضای هیئت اجرایی در انتخابات سال ۱۳۹۴ ، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ هم عملکرد قابل تقدیری از خود به یادگار گذاشته‌اند
کد خبر : ۵۵۵۲۹۷

عیسی فرهادی معاون استاندار و فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران در پاسخ به اظهارات برخی از اشخاص و گروه‌های سیاسی پیرامون عملکرد هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه تهران در انتخابات 1400 به حواشی ایجاد شده  واکنش نشان داد.

وی افزود: اعضای هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه تهران با رای و نظر 30 نفر از معتمدین شهر تهران که به تائید شواری محترم نگهبان و هیات محترم نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران رسیده است انتخاب و تعیین شده‌اند.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران گفت: بر اساس سوابق و تجربه، اعضای هیات اجرایی انسان‌های مومن و متعهد بوده و با حضور اعضای اداری عضو هیات اجرایی که شامل معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران، مدیرکل ثبت احوال استان تهران و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران می‌باشند کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبین عضویت در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و اولین میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را طی جلسات و ساعات متعدد بدون هیچ گونه وابستگی سیاسی و با رعایت قوانین و مقررات و رافت اسلامی انجام داده‌اند. و در انتخابات سال 1394 ، 1396 و 1398 هم عملکرد قابل تقدیری از خود به یادگار گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران بیش از 2600 نفر داوطلب ثبت نام کرده‌اند که کمتر از 6 درصد داوطلبین به استناد مواد قانونی و مستندات موجود رد صلاحیت شده‌اند و این عدد در داوطلبین عضویت در اولین میان دوه‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به کمتر از 4 درصد میرسد و این قبیل از اظهارات افراد در خصوص عملکرد هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه تهران و وزارت محترم کشور از سر بی‌اطلاعی و عدم آگاهی به فرایندهای انتخابات می‌باشد که عجیب هم به نظر نمی‌رسد.

فرماندار تهران تصریح کرد: وزارت کشور به عنوان متولی اصلی برگزاری انتخابات در کشور همه تلاش و توان خود را بر اجرای قانون توسط هیات های اجرایی گذاشته است و اعتقاد ما بر این است که این هیات اجرایی می بایست مورد تقدیر و تشکر قرار بگیرد و همه افراد می بایست در برابر قانون مطیع باشیم.