۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

واکنش آشنا به انتشار فایل صوتی ظریف

مشاور روحانی به پخش فایل صوتی وزیر امور خارجه واکنش نشان داد.
کد خبر : ۵۵۵۲۷۷

عصر روز گذشته انتشار یک فایل صوتی منتسب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت.

این فایل صوتی که در آن ظریف با سعید لیلاز گفت‌و‌گو می‌کند برای نخستین بار از رسانه سعودی ایران اینترنشنال پخش شد، فایلی که در آن وزیر امور خارجه در اظهاراتی عجیب و قابل تامل به بیان نکاتی می‌پردازد که بیگانگان از آن بیشترین بهره برداری را کرده‌اند.

دقایقی پس از انتشار این فایل، خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه به این مسئله واکنش نشان داد و اعلام کرد: این گفتگو صرفا برای ثبت در حافظه سازمانی دولت تدبیر و امید ضبط شده بوده و قرار به انتشار آن نبوده است. او اعلام کرده این مصاحبه 7 ساعت بوده و بخش کوتاهی منتشر شده است.

ساعاتی پس از انتشار این فایل، برخی چهره‌های نزدیک به دولت، مصاحبه صورت گرفته را مربوط به پروژه‌ای در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری به ریاست حسام‌الدین آشنا مرتبط دانستند و اعلام کردند: تعدادی از وزرا و معاونین رئیس‌جمهور به پیشنهاد حسام‌الدین آشنا و به دلیل اینکه دولت روزهای پایانی خود را سپری می‌کند برای ثبت در تاریخ و نه برای انتشار اقدام به انجام این مصاحبه کردند.

حالا حسام‌الدین آشنا در واکنش به این اقدام و انتشار آن در رسانه‌‌های معاند خارجی در توییتی نوشته است: اللهم و من ارادنی بسوء فأرده و من کادنی فکده ،انشاالله این سوء نیت و کید احتمالی، به خودشان برگردد.

به نظر می‌رسد حسام‌الدین آشنا باید پاسخ روشن‌تری به این مسئله بدهد که چگونه فایلی که صفر تا صد تهیه آن بر عهده مجموعه متبوعش بوده سر از رسانه‌های بیگانه درآورده است. بهتر است آقای آشنا پاسخی دقیق‌تر به این اتفاق بدهد، پاسخی فراتر از یک توییت!

منبع: تسنیم