۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۵
سخنگوی انجمن واردكنندگان موبايل:

موبایل ارزان شد/ کاهش قیمت ادامه دارد؟

قیمت انواع گوشی تلفن همراه در بازار ایران بین ۸-۷ درصد کاهش داشت. سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل با اعلام این خبر گفت: در یک هفته گذشته چند اتفاق دست به دست داده تا بازار راکد شود و به دنبال آن کاهش قیمت موبایل را به دنبال داشته باشد.
کد خبر : ۵۵۵۱۶۷

کاهش شدید تفاضا در بازار گوشی تلفن همراه باعث کاهش قیمت شد. محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در این زمینه به تجارت‌نیوز گفت: ارزان شدن موبایل چهار دلیل دارد، هر ساله با شروع ماه رمضان بازارها راکد می‌شود و به خودی خود قیمت‌ اجناس روند نزولی می‌گیرد. دومین عامل افزایش محدودیت‌های کرونایی و نبود تقاضا است و همچنین افزایش واردات و دپوی موبایل در ماه‌های اخیر از دیگر دلایلی است که باعث افت قیمت موبایل شده است.

محمدرضا عالیان معتقد است: نوسان کاهشی قیمت دلار هم در روند نزولی قیمت موبایل تاثیر زیادی دارد و با توجه به کاهش قیمت موبایل اکنون بهترین فرصت برای خریداران است.

به گفته سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه به اندازه دو ماه به کشور وارد شده و هنوز فروش نرفته است. بنابراین بازار از کالا اشباع است. این در حالی که در چند روز اخیر برخی واردکنندگان با مشکل ثبت سفارش کالا رو به رو شده‌اند و هر چند که بازار از کالا اشباع است اما چنانچه به واردکنندگان اجازه ثبت سفارش داده نشود، ممکن است روند قیمت‌ها تغییر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز فروشندگان موبایل معتقدند با رکود حاکم بر بازار روند نزولی قیمت‌ها ادامه‌دار است. سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل هم گفت: پیش‌بینی ما این است روند کاهش قیمت موبایل تا آخر بهار ادامه داشته باشد.