۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹

ادامه حاشیه های تزریق واکسن کرونا به آقای شهردار

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص دریافت واکسن کرونا توسط شهردار اصفهان توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر : ۵۵۴۸۵۵

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص دریافت واکسن کرونا توسط شهردار اصفهان توضیحاتی را ارائه کرد

در ادامه متن توضیحات روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آورده شده است.

«در پی انتشار اخباری مبنی بر تزریق واکسن کووید ۱۹ به قدرت‌الله نورزی، شهردار اصفهان در یکی از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موضوع بررسی و مشخص شد که نام و شماره ملی نامبرده به عنوان دریافت کننده واکسن در بین کارکنان یکی از بیمارستان‌های خصوصی شهر اصفهان در سامانه سیب ثبت شده است. بنابراین ابعاد مساله در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه، حراست، نظام پزشکی، بازرسی و رئیس بیمارستان مذکور بررسی شد و مصاحبه تلفنی با کارشناس بهداشت که مشخصات وی را ثبت کرده بود انجام شد.

با توجه به اینکه بر اساس بخش‌نامه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مسئول فنی بیمارستان مکلف است صرفاً در صورت احراز استحقاق هر یک از کارکنان بیمارستان نسبت به معرفی وی به تیم بهداشت برای ثبت مشخصات در سامانه و سپس تزریق واکسن اقدام کند، خطای مسئول فنی در معرفی نامبرده و تسلیم مشخصات و شماره ملی برای ثبت در سامانه محرز و مقرر شد دانشگاه اقدام لازم در خصوص این امر را انجام دهد.

لازم به ذکر است بیمارستان مذکور از ابتدای اپیدمی کووید همکاری زیادی را در بین بیمارستان‌های خصوصی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا داشته است.

از طرف دیگر، رئیس بیمارستان اعلام کرد که شهردار اصفهان بنا به توصیه پزشک معالج خود، علی‌رغم ثبت مشخصات در سامانه از تزریق منصرف شده و واکسن را دریافت نکرده است. با توجه به اینکه در بیمارستان‌های پرجمعیت تزریق به هر داوطلب پس از ثبت مشخصات در سامانه توسط فردی غیر از کارشناس ثبت انجام می‌شود، تأیید یا رد این موضوع با مستندات موجود امکان پذیر نیست و نیاز به مدارک بیشتر دارد و در حال پیگیری است.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قبلاً نیز به طور کتبی تصریح کرده که مسئولیت تائید استحقاق و معرفی گیرندگان واکسن در هر یک از مراکز درمانی (اعم از دولتی یا غیر دولتی) بر عهده مسئول فنی آن مرکز است و چنانچه افراد غیرمرتبط در بین گیرندگان معرفی شوند مسئول فنی پاسخگوی مراجع نظارتی خواهد بود.»

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز