۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

محموله های عجیبی که از نقاط مختلف جهان پست شدند

در این گزارش کوتاه به بررسی برخی از عجیب ترین و دشوارترین مأموریت های پستی که با شرایطی ویژه انجام شدند می پردازیم.
کد خبر : ۵۵۴۶۷۵

شرکت پست خصوصی FedEx بزرگ ترین شرکت پستی در آمریکا به شمار می آید و از آنجایی که گزینه سریعتر و بهتری نسبت به اداره پست داخلی آنها به حساب می‌آید، استفاده از آن به ویژه در داخل آمریکا بسیار رایج است. این شرکت از سال ۱۹۷۱ آغاز به کار نموده و در حال حاضر در بیش از ۲۲۰ کشور دنیا خدمات می دهد.

 یکی از کارمندان این شرکت می‌گوید: "از زمان تأسیس این شرکت تاکنون ما میلیاردها محموله پست کرده‌ایم و در این میان تجربه‌های مختلفی داشته‌ایم، از مرسوله‌های روزمره و عادی گرفته تا موارد غیر معمول و نادر که احتمالا نمی‌توانید تصور کنید. ما بسته‌هایی را به در سرتاسر جهان منتقل کرده‌ایم  و در این مسیر چالش های زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم". در این گزارش به برخی از آن‌ها از ارسال آثار باستانی موزه‌ها گرفته تا حیوانات در معرض خطر،که از زبان کارمند پست FedEx بیان شده است نگاهی می اندازیم.

 تخم لاک پشت در معرض خطر،  از خلیج مکزیک به فلوریدا

در سال 2010 ، ما با بنیاد ملی ماهی و حیات وحش متحد شدیم تا از لانه ها و تخم های لاک پشت های دریایی پس از تهدید شدن آنها توسط نشت روغن و لکه بنزین در خلیج مکزیک ، محافظت کنیم. تلاش برای حفاظت به معنای انتقال صدها لانه حاوی هزاران تخم لاک پشت به سواحل آتلانتیک فلوریدا بود.

با نزدیک شدن به فصل جوجه ریزی ، ما با دانشمندان تلاش کردیم تا به سرعت یک راه حل برای حمل و نقل ایمن ایجاد کنیم. آنها برای اطمینان از حفاظت و مراقبت از لانه های تخم‌های لاک پشت‌ها، راه‌هایی را پیشنهاد کردند و این مرسوله منحصراً با وسایل نقلیه مجهز به کنترل دما و هوا منتقل شد . این گونه از لاک پشت‌ها زیبا و متاسفانه در معرض خطر انقراض بودند که ما ‌برای کمک به آن‌ها بسیار خوشحال بودیم.

 آثار به جا مانده از مصر باستان ، لس آنجلس تا پاریس

مصریان باستان بیش از 3 هزار سال پیش، مقبره های بسیار پیچیده‌ای را برای نگهداری جنازه‌های سلطنتی و دارایی‎های آنان ساخته اند. آن‌ها هرگز در خواب هم نمی‌دیدند که مورخان آینده بتوانند این آثار را از هزاران کیلومتر دورتر حمل و جابجا کنند. اما این کار در نمایشگاه گنجینه‌های طلایی «توت‌عنخ‌آمون» انجام شد. نمایشگاه مجموعه آثار باستانی مقبره توت عنخ آمون در فرانسه برگزار شد و رکورد بازدید را زد.

حمل آثار باستانی آسان نیست آن‌ها به طرز باورنکردنی شکننده و حساس به رطوبت ، دما ، حرکت و ضربه هستند بنابراین بیش از 150 قطعه نمایشگاه را در جعبه های سفارشی بسته بندی کردیم. اعضای موزه مصر در قاهره بر انجام تمام ای مراحل نظارت کامل داشتند و جعبه‎ها به دستگاه‌های کنترلی مخصوص مجهز بودند.

این آثار باستانی توسط تیم امنیتی ویژه خود موزه و یک متولی از مصر از لس آنجلس اسکورت شدند. با بارگذاری 20 جعبه پر از تقریبا 14 هزار پونصد کیلوگرم عتیقه‌جات با ارزش در یک هواپیمای اختصاصی ، ما از ده هزار کیلومتر سفر آرام و پایدار در دمای مناسب برای ارزشمندترین گنجینه های تاریخ اطمینان حاصل کردیم.

 ببرهای سفید ، ایالات متحده به بانکوک ، تایلند

برای اینکه یک ببر سفید بنگال به طور طبیعی متولد شود ، هر دو والدین باید ژن غیرمعمول رنگ سفید را داشته باشند. از آنجا که ببرهای بنگال در حال حاضر نادر هستند ، و این پدیده فقط در 10 هزار تولد اتفاق می افتد ، یک ببر سفید یک موجود خارق العاده به حساب می‌آید.

در سال 2002 ، فدرال اکسپرس ( FedEx) وظیفه حمل نه یک، بلکه شش ببر سفید در معرض خطر از نشویل و اوکلاهما ایالات متحده به پایتخت تایلند را داشت تا تحت برنامه Species Survival (زنده ماندن گونه‌ها)، تلاش های ویژه ای برای اطمینان از طول عمر این حیوانات نادر و محافظت از آنها صورت بگیرد.

یک جت ویژه MD-11 از ممفیس، محموله گرانبها را با 6 محفظه جداگانه که در هرکدام یک حیوان حدود 3500 پوند بود حمل می کرد و به مقصد نهایی در بانکوک می رساند. ببرها توسط دامپزشکان و متصدیان آموزش دیده باغ وحش  همراهی می‌شدند که سفر راحت این گربه‎‌سانان عظیم الجثه را تضمین می کردند.

 میز ناهار خوری ون گوگ ، فرانسه به سوئیس

این واقعاً یک اتفاق خاص و نادر است که بتوانید پشت میز یک نابغه مشهور جهان بنشینید و در تاریخ غرق شوید. با غرق شدن در تاریخ ، "میز ون گوگ" هنگام سوار شدن به یک هتل کوچک سوئیس به نام Auberge Ravoux ، معروف به خانه ون گوگ ، یکی از نقاط مورد علاقه خود هنرمند بود . در طی اقامت چند ماهه خود در سال 1890 ، ون گوگ چندین اثر مهم از جمله در دروازه ابدیت را نقاشی کرد.

در حالی که مقدمات برگزاری یک نمایشگاه اصلی ون گوگ در Kunstmuseum Basel در سال 2009 در جریان بود ، یک هتل مجاور تصمیم گرفت میز معروف ون گوگ را از Auberge Ravoux در Auvers-sur-Oise ، فرانسه به بازل منتقل کند.

بخشهایی از تایتانیک تاریخی ، میلان ، ایتالیا تا آتلانتا ، جورجیا

غرق شدن کشتی تایتانیک یکی از بزرگترین فجایع اوایل قرن 20 بود بنابراین دیدن آثار به جا مانده از آن می‌تواند برای بسیاری، جذاب و هیجان انگیز باشد. تکه‌های بدنه تایتانیک و آثار به جا مانده از این کشتی در یک نمایشگاه در موزه آتلانتا و برخی نقاط دیگر به نمایش گذاشته شد. گفته می‌شود این نقل و انتقالات  در ابتدا به عهده پست و گمرک بود اما از آنجایی که اشتباهاتی در آن رخ داد پست فدرال اکسپرس به طور ویژه‎ای وارد این جریان شد.

 آملیا ارهارت ، لس آنجلس تا هاوایی را جستجو کنید

یکی از بزرگترین اسرار ماندگار هواپیمایی، ناپدید شدن هواپیمای پیشگام آملیا ارهارت است. اولین زنی که در سال 1928 به آن طرف اقیانوس اطلس پرواز انفرادی انجام داد و در اواسط پرواز در سال 1932 در حین تلاش برای پرواز ناپدید شد و هواپیمای او هرگز یافت نشد.

در هفتاد و پنجمین سالگرد ناپدید شدن ارهارت در سال 2012 ، FedEx به یک مأموریت ویژه پیوست تا هواپیماهای گمشده را جستجو کند و یکی از پازل های ماندگار قرن 20 را حل کند. ما با TIGHAR و Discovery Channel همکاری کردیم تا لجستیک هوایی خود را آزمایش کنیم.

موقعیت جغرافیایی حساس و جستجو در مقیاس بزرگ، تجهیزات ویژه‌ای را نیاز داشت. با طی بیش از 22000 مایل رفت و برگشت از طریق زمین، هوا و دریا ، سه شرکت عامل FedEx گرد هم آمدند تا مأموریت را با موفقیت به پایان برسانند. این یک گام اساسی برای پیدا کردن ارهارت است که هنوز هم ادامه دارد.

 پاندای کودک غول پیکر ، ایالات متحده آمریکا به چین

یک هواپیمای مخصوص بوئینگ 777 فدرال اکسپرس ، پاندا را در یک پرواز 16 ساعته بدون توقف از واشنگتن به چنگدو برد. محفظه مخصوص بر روی هواپیما که در 65 درجه فارنهایت نگهداری می شود - دقیقاً همان چیزی که این پاندا به نام «بی بی» از آن خوشش می آید.

مسئول پست FedEx  میگوید: ما در حمل و نقل پانداهای غول پیکر در شرایط ویژه کنترل شده تخصص زیادی دارد تا آنها را ایمن ، سالم و شاد نگه داریم. برای تسهیل بازگشت Bei Bei به کشور مبدا ، ما با باغ وحش اسمیتسونیان در واشنگتن همکاری کردیم تا سفر پاندا ، " Bei Bei" را با موفقیت انجام دهیم.