۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
رقابت اخبار و حباب در بازار سکه

فرار سکه از نزول قیمت؟ / ارزش ذاتی سکه در بازار

قیمت سکه در پشت خط از فاز نزولی خارج شد، برخی تاکید دارند تا وقتی ارزش ذاتی سکه بالای 10 میلیون و 200 هزار تومان است افت قیمت سخت است. در بازار رقابت اصلی میان جذابیت سکه از ناحیه کوچک شدن حباب و ترس از اخبار است.
کد خبر : ۵۵۴۲۸۸

قیمت سکه در معاملات پشت خطی، تمایل خود برای خروج از مسیر نزولی را نمایش داد. دیشب سکه توانست خود را به محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نزدیک کند و در صورتی که روز دوشنبه به بالای آن برود، امیدهای صعودی بار دیگر در بازار فعال خواهد شد.

سکه بازان در پایان روز یک شنبه از یک سو مشاهده کردند که دلار از روند نزولی فرار کرد و به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومانی رفت و از سوی دیگر، پیش بینی های افزایشی درباره شروع بازار طلای جهانی را مد نظر قرار دادند. پس از شکست سطح هزار و ۷۵۰ دلاری، امیدها به صعود اونس طلا در میان معامله گران بسیار افزایش یافته است.

کاهش ارزش ذاتی قیمت سکه امامی

امیدهای افزایشی در حالی در بازار سکه بالا رفته است که بعدازظهر دیروز، ارزش ذاتی این فلز گران بها، نزدیک به ۹۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده و به محدوده ۱۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسیده بود. برخی تحلیل گران فنی باور دارند، تا زمانی که ارزش ذاتی سکه بالای ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، دشوار است که سکه در بازار آزاد افت معناداری را تجربه کند.

به طور معمول در روزهای اخیر هر زمان حباب سکه به محدوده یک الی دو درصدی رسیده است، کمی حجم خریدها در بازار افزایش پیدا کرده است. این اتفاق ممکن است در روز جاری نیز ادامه پیدا کند. این مساله سیگنال صعودی دیگری است که برخی از معامله گران سکه به آن اشاره می کنند. با این حال، در روزهای گذشته بازار به قدری تحت تاثیر اخبار بوده است که معامله گران دست به عصاتر اقدام به خرید و فروش می کنند.

فرار سکه از نزول قیمت؟/ارزش ذاتی سکه در بازار

دنیای اقتصاد