۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۳

باند بزرگ کلاهبرداری اینترنتی در شمال کشور متلاشی شد

فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند بزرگ کلاهبرداری اینترنتی شمال کشور به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان آمل خبر داد.
کد خبر : ۵۵۴۲۱۲

سردار مرتضی میرزایی اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان در شهرستان آمل به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از آنان از سوی فردی یا افرادی ناشناس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس فتا با انجام تحقیقات از مالباختگان دریافتند، این افراد با هدف خرید شارژ و لباس در تله درگاه جعلی (فیشینگ) گرفتار شده و اطلاعات حساب بانکی آنان لو رفت.

فرمانده انتظامی مازندران، بیان کرد: با دریافت این اطلاعات تیمی از کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های خود متوجه شدند تعداد دیگری از شهروندان به همین شیوه مورد دستبرد و کلاهبرداری قرار گرفتند.

میرزایی، افزود: با اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهمان که از اعضای یک باند اینترنتی و ساکن یکی از استان‌های همجوار بوده اند، شناسایی شدند و با هماهنگی قضایی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مازندران بیان کرد: متهمان در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به بزه انتسابی اعلام داشتند، پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش سکه و طلا می‌کردند. سارقان در تحقیقات تکمیلی پلیس به برداشت غیر مجاز از حساب 415 شهروند در سطح استان‌های شمالی کشور اعتراف کردند. برابر تحقیقات پلیس فتا  ارزش ریالی کلاهبرداری  20 میلیارد ریال برآورد شده است .

  انسداد 2 روزه محور هراز  

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران نیز از انسداد محور هراز از فردا به مدت 2 روز خبر داد. سرهنگ علیرضا قدمی افزود: در راستای اجرای عملیات تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی و تهویه تونل‌های سد تکاور و زیارباغ کیلومتر 25 تا 95 در محور هراز این محور از روز دوشنبه 30 فروردین ماه به مدت دو روز مسدود خواهد شد.

وی تصریح کرد: زمان انسداد این محور از ساعت 8 صبح تا ساعت 17 عصر بوده و رانندگان وسایل نقلیه ای که قصد تردد از این محور را دارند از محورهای جایگزین کندوان و سوادکوه استفاده کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره 21824434 و 21824420 به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

 اول اردیبهشت ماه زمان اعزام مشمولان  

معاون وظیفه عمومی استان مازندران از اعزام مشمولان وظیفه عمومی پایه خدمتی اردیبهشت ماه 1400 در روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.

سرهنگ محمدرضا کریم پور افزود: با توجه به عدم ریشه کن شدن بیماری کرونا در سطح کشور و لزوم اتخاذ تدابیر متناسب با این وضعیت با یاری خدا اعزام مشمولان پایه‌های اردیبهشت ماه ساعت 6 صبح چهارشنبه اول اردیبهشت در دو نقطه از استان و با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: مشمولان ساکن شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، جویبار، سیمرغ، قائم‌شهر، سوادکوه، بابل، آمل، فریدونکنار، بابلسر از پارک شهید زارع شهرستان ساری در کیلومتر2 جاده نکا اعزام خواهند شد.  مشمولان ساکن شهرستان‌های محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن، رامسر از ورودی بازار ساحلی مجتمع نفریحی سیترا پلاژ حسینی شهرستان نوشهر اعزام خواهند شد.

کریم پور، افزود: مشمولانی که مرکز آموزش آن‌ها داخل استان ثبت شده است باید به صورت انفرادی به مراکز آموزش اعزام شوند و نیاز به حضور در محل اعزام استان نیست.

 جشن گلریزان برای آزادی زندانیان در انتظامی مازندران  

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان از سوی کارکنان معاونت نیروی انسانی استان خبر داد.

سرهنگ سید جعفر ساداتی  افزود: ماه رمضان و سفره‌های خالی از افطار که منتظر نان آور خانه است، برخی از پدران که بدون قصد قبلی و به صورت غیرعمد مرتکب اشتباهی شده و با شکایت شاکی در زندان به سر می برند، ناامیدانه چشم به راه کسی هستند تا بتوانند دوباره به خانه بازگردند.

وی تصریح کرد: کمک به آزادی زندانیان غیر عمد، راهی برای بازگرداندن نان آوران خانه به سر سفره های افطارشان است تا لبخند بر صورت فرزندانشان نقش ببندد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اقدام خداپسندانه کارکنان معاونت نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان از جمع آوری وجه نقد و واریز آن به حساب انجمن حمایت از زندانیان خبر داد و افزود: در این اقدام خیرخواهانه با اهدا 50 میلیون ریال به انجمن حمایت از زندانیان استان، زمینه آزادی تعدادی از زندانیان غیر عمد استان فراهم شد.

ساداتی با بیان اینکه این اقدام خیرخواهانه کارکنان معاونت نیروی انسانی استان همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برگزار شد، افزود: کارکنان معاونت نیروی انسانی با برگزاری جشن گلریزان و جمع آوری وجوه نقد، زمینه آزادی زندانیان غیرعمد را فراهم کردند که جا دارد از تلاش‌ها و زحمات این افراد تقدیر کرد.

 بازداشت سارقان منزل و مغازه در چالوس 

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری سارقان مغازه و منزل و کشف 2 میلیارد ریالی اموال مسروقه در عملیات ضربتی پلیس خبر داد.

سرهنگ علی اکبر خسروی افزود: در پی وقوع 2 فقره سرقت از منزل و مغازه یکی از شهروندان در شهرستان چالوس که منجر به سرقت مقادیری زیادی اموال به ارزش بیش از 2 میلیارد ریال شد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی کارآگاهان پلیس آگاهی رد دو سارق حرفه ای و سابقه دار را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی چالوس گفت: با شناسایی مخفیگاه متهمان و با هماهنگی قضایی، ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه با هماهنگی قضایی ، دو سارق حرفه ای و سابقه دار را دستگیر کردند. سارقان در تحقیقات پلیس تاکنون به 2 فقره سرقت منزل و مغازه اعتراف کردند و از آنان مقادیر زیادی اموال مسروقه به ارزش 2 میلیارد ریال کشف شد.

 توقیف محموله 3 تنی نهاده‌های دامی در میاندورود 

جانشین انتظامی شهرستان میاندورود از توقیف خودرو وانت نیسان حامل 3 تن نهاده دامی خارج از شبکه خبر داد. 

سرهنگ وحید محمدی، افزود: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده‌های دامی، ماموران یگان امداد شهرستان میاندورود حین کنترل و رصد خودروهای عبوری در محور مواصلاتی به خودروی وانت نیسان حامل نهاده‌های دامی مشکوک شدند.

وی، افزود: ماموران در اقدامی غافلگیرانه با متوقف کردن خودرو در بازرسی از خودرو موفق شدند، سه تن نهاده‌های دامی خارج از شبکه را کشف کنند و اموال مکشوفه را با هماهنگی قضایی تحویل مبادی ذیربط دادند.

جانشین انتظامی شهرستان میاندورود با اشاره به دستگیری راننده خودرو و تحویل وی به مرجع قضایی، گفت: از شهروندان می خواهیم هر گونه موضوع در خصوص قاچاق و احتکار را از طریق تماس با سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

 کشف میلیاردی کالای احتکاری در مازندران 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف کالای احتکاری به ارزش هفت میلیارد و 733 میلیون و 500 هزار ریال در اجرای اولین طرح مبارزه با احتکار خبر داد. 

سرهنگ محمد محمدپور افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در پی اجرای نخستین طرح مبارزه با احتکار کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز شهروندان، بررسی موضوع را با انجام اقدامات پلیسی در سراسر استان در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود :ماموران پلیس امنیت اقتصادی در پی تلا بی وقفه 5 انبار احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز شهروندان را شناسایی و موضوع را با مرجع قضائی هماهنگ کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران با اشاره به کشف 26 تن و 400 کیلو نهاده‌های دامی، 2300 بسته انواع کاغذ، 750 کارتن ماسک، یک تن و 400 کیلو انواع سموم کشاورزی و 42 تن و 716 کیلوگرم مرغ احتکار شده، تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای این طرح 12 متهم را به جرم احتکار دستگیر کردند.

 محمدپور با اشاره به بیان ارزش 7 میلیارد و 733میلیون و 500هزار ریالی کالاهای کشف شده بر اساس نظر کارشناسان تصریح کرد: ماموران پلیس در این زمینه پرونده هایی تشکیل و متهمان را به مرجع قضائی معرفی کردند.  

 کشف محل دپوی چوب‌های جنگلی قاچاق در ساری  

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی مازندران از کشف 5 تن چوب جنگلی قاچاق در یکی از باغات روستاهای حومه شهرستان ساری خبر داد. 

سرهنگ محمد محمدپور افزود: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خصوص مقابله قاچاق منابع ملی در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قطع درختان و قاچاق چوب آلات جنگلی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: متهم به قاچاق با قطع درختان، چوب آلات را داخل باغی جمع آوری و در فرصت‌های مختلف آنها را بارگیری و به فروش می رساند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: با اشراف اطلاعاتی و شناسایی متهم به قاچاق چوب، محل نگهداری چوب آلات جنگلی قاچاق، شناسایی و با همکاری ماموران اداره منابع طبیعی در بازرسی از محل 5 تن چوب آلات جنگلی از نوع ممرز کشف شد.