۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱

کرونا در اروپا؛ ابتلای ۱۶۰ نفر در هر دقیقه به کووید-۱۹

رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی از ابتلای ۱۶۰ نفر در دقیقه به کرونا در این منطقه خبر داده و مقام‌های بهداشتی انگلیس هم از ثبت بالاترین رکورد صف های انتظار برای عمل‌های جراحی در انگلیس در دوران کرونا خبر دادند.
کد خبر : ۵۵۳۹۹۴

انواع جهش های ویروس کرونا در اروپا همچنان در حال شیوع است و با وجود تداوم روند واکسیناسیون و تشدید محدودیت ها آمارهای مبتلایان و مرگ های کرونایی در این اتحادیه به سرعت در حال افزایش است.

تاکید مرکل بر لزوم تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا

جدیدترین خبرهای کرونایی از این اتحادیه حاکی از آن است که "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در سخنانی در پارلمان آلمان از طرح ترمز اضطراری که منجر به تشدید محدودیت ها در سراسر این کشور می شود حمایت کرده و آن را ضروری دانسته و آن را ابزار مهمی برای خروج از این بحران ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد که این طرح ابزاری برای جلوگیری از خطر فشار بالا بر سیستم بهداشت و درمان است. مرکل همچنین واکسیناسیون را کلیدی برای غلبه بر پاندمی کرونا ارزیابی کرد.

مرکل همچنین تاکید کرد: اگر ما بعد از 13 ماه بحران کرونا یک درس گرفته باشیم آن این است که این ویروس هیچ گونه خونسردی را نمی بخشد و تنها زبان قاطعیت را می فهمد.

وی تشدید محدودیت ها و منع ترددهای شبانه را اقدامی فوری دانست که به تاخیر افتاده است و گفت: شرایط بسیار بسیار جدی است و تعداد تخت های اشغال شده در بخش های مراقبت های ویژه و درخواست کمک پزشکان گواه این مسئله است.

مرکل همچنین گفت: پزشکان و پرستاران نباید در این شرایط تنها گذاشته شوند، چرا که مبارزه علیه این ویروس بدون حمایت دولت، سیاست و جامعه ایجاد نمی شود.

وی تاکید کرد که برای شکستن موج سوم کرونا دولت و ایالت آلمان باید بهتر با هم متحد شوند.

هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره تاخیر در اعمال محدودیت های سراسری

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم از تصمیمات برای منع ترددها و تشدید محدودیت ها حمایت کرده و گفت: در این راستا به اقدامات قاطعانه دولت نیاز است. وی درباره تاخیر بیشتر در اجرای این تصمیمات هشدار داد.

بیش از 25 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 25831 مورد ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که 5424 مورد بیشتر از جمعه هفته گذشته بود، به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید در ازای هر 100 هزار نفر به 160.1 افزایش پیدا کرد. 247 نفر هم در عرض 24 ساعت گذشته جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.

عبور آمار مرگ های کرونایی فرانسه از مرز 100 میلیون نفر

فرانسه هم روز پنج شنبه به عنوان سومین کشور در اروپا آمار مرگ های کرونایی اش از مرز 100 هزار نفر گذشت. تا به حال تنها ایتالیا و انگلیس تعداد مرگ های کروناییشان از این مرز عبور کرده بود. در دنیا فرانسه با حدود 67 میلیون نفر جمعیت هشتمین کشور دنیاست که این رقم را به دست آورده است.

رئیس کمیسیون اروپا با واکسن فایزر واکسینه شد

"اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپا روز پنج شنبه اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرد و در پیامی توئیتری نوشت: بعد از اینکه ما از مرز تزریق 100 میلیون دوز واکسن کرونا در اروپا عبور کردیم بسیار خوشحالم که امروز اولین دوز از این واکسن را دریافت کردم.

سخنگوی کمیسیون اروپا از تزریق واکسن فایزر-بیون تک به رئیس کمیسیون اروپایی و واکسینه شدن 7 نفر از 27 کمیسر عضو این نهاد اروپایی خبر داد.

صربستان واکسن روسی تولید می کند

صربستان هم می خواهد به زودی واکسن کرونای روسی را در کشور خودش تولید کند. رئیس جمهور این کشور روز پنج شنبه اعلام کرد که ابتدا باید دوزهای واکسن در این کشور بسته بندی شده و در مدت چند ماه تولید شود. به گفته وی به این ترتیب صربستان اولین کشور اروپایی در کنار روسیه و بلاروس خواهد بود که این واکسن را تولید می کند.

واکسن اسپوتنیک وی روسیه هنوز در اتحادیه اروپا تایید نشده، اما در ده ها کشور دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

تمدید قرنطینه در لیتوانی

لیتوانی هم قرنطینه که از اواسط دسامبر در این کشور اعمال شده است را تا پایان ماه می تمدید کرد. نخست وزیر این کشور اعلام کرد: من واقعا امیدوارم که همه چیز با احتیاط و به صورت گام به گام پیش رود و هم زمان تست گیری ها و واکسیناسیون کمک کند تا شرایط را کنترل کنیم.

از ابتدای شیوع کرونا در لیتوانی بیش از 230 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و بیش از 3700 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

رکورد بالای صف انتظار برای عمل های جراحی در انگلیس

شمار بیمارانی که در انگلیس برای یک عمل جراحی برنامه ریزی شده یا دیگر خدمات پزشکی منتظر بودند در دوران بحران کرونا رکورد بالایی را به دست آورده و بر اساس اطلاعات سرویس بهداشت ملی این کشور NHS حدود 4.7 میلیون نفر در اواخر فوریه در لیست انتظار این خدمات بودند. این بالاترین رکورد از زمان اعلام آمارها در این ارتباط از سال 2007 محسوب می شود. بر این اساس حدود 390 هزار نفر بیش از یک سال منتظر عمل بودند. در فوریه سال 2020 شمار این افراد تنها 1600 نفر بود.

مشاهده 8 مورد عوارض جانبی سخت بعد از تزریق آسترازنکا در اتریش

دفتر فدرال ایمنی بهداشت اتریش (Basg) هم اعلام کرده که تا به حال 8 مورد عوارض جدی سخت بعد از واکسیناسیون با آسترازنکا ثبت شده است. مرگ یک پرستار 49 ساله بر اثر عارضه لخته شدن خون بعد از تزریق واکسن آسترازنکا هم اکنون تایید شده است.

بر اساس اطلاعات این نهاد آلمانی تا هفته قبل حدود 478084 نفر در این کشور با واکسن آسترازنکا واکسینه شدند. اتریش از جمله کشورهایی است که با وجود مشاهده عوارض جانبی بعد از تزریق این واکسن همچنان به استفاده از آن ادامه داده است.

کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، سوئد و همچنین انگلیس محدودیت های سنی را برای دریافت این واکسن اعمال کرده اند. دانمارک هم اخیرا اعلام کرده که استفاده از این واکسن را کاملا از چرخه تولید خود خارج کرده است.

اولاف شولتز، معاون صدر اعظم آلمان مهم امروز ( جمعه) با واکسن آسترازنکا واکسینه می شود. این خبر را وی امروز در برلین اعلام کرد.

هشدار درباره بحرانی شدن شرایط در بیمارستان های آلمان

با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در آلمان پزشکان بخش های مراقبت های ویژه در این کشور درباره به وجود آمدن شرایط دراماتیک در بیمارستان های آلمان هشدار داده اند.

رئیس بخش های مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان (Divi) از پر شدن بسیاری از تخت های مراقبت های ویژه در بیمارستان های این کشور خبر داده و گفت: از 30 هزار فرد ابتلا به کرونا که در روز پنچ شنبه اعلام شد حدود 30 تا 600 نفر حداکثر ظرف مدت دو هفته به شدت بیمار می شوند و باید در بخش های مراقبت های ویژه بستری شوند.

وی از عرصه سیاسی خواست هر چه سریع تر طرح ترمز اضطراری برای مهار کرونا را اجرایی کند.

تمدید کنترل های مرزی پرتغال با اسپانیا

کنترل های مرزی کشور پرتغال با کشور اسپانیا برای مهار کرونا هم به مدت دو هفته دیگر تمدید شد.

شرایط حاد کرونایی در سوئد

یکی از مقامات بهداشتی در کشور سوئد هم شرایط کرونایی در این کشور را بسیار جدی دانسته و از پر شدن سریع بیمارستان ها خبر داد. کشور سوئد روز گذشته بیش از 7 هزار ابتلای جدید در عرض 24 ساعت را ثبت کرد. حدود 400 بیمار کرونایی هم در سوئد روی تخت های مراقبت های ویژه بستری شدند.

این مقام بهداشتی در سوئد همچنین از افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در بین کودکان و نوجوانان خبر داده است.

مرکل با آسترازنکا واکسینه می شود

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم قرار است امروز ( جمعه) با واکسن آسترازنکا علیه کرونا واکسینه شود.

شرکت فایزر: از پاییز زندگی نرمال باز می گردد

رئیس شرکت واکسن فایزر-بیون تک هم با وجود شرایط کرونایی حاد فعلی در بسیاری کشورها انتظار دارد که از پاییز زندگی نرمال و معمولی برای انسان ها امکان پذیر شود.

وی تاکید کرد: کوید19 به نوعی سرماخوردگی تبدیل خواهد شد که ما علیه آن واکسینه می شویم و به زندگی معمول خود ادامه خواهیم داد.

وی واکسن شرکت فایزر را تا 97 درصد موثر دانست که همچنین علیه انواع ویروس های جهش یافته و روندهای سخت بیماری کمک می کند.

کاهش بی سابقه مرگ های کرونایی در افراد بالای 80 سال

در اروپا شمار موارد مرگ در افراد بالای 80 سال به پایین ترین حد خود از زمان شیوع کرونا رسیده است. هانس کلوگ، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که این وضعیت احتمالا مربوط به پیشرفت در روند واکسیناسیون برای گروه های خطر بر می گردد.

به گفته کلوگ در دو ماه گذشته تعداد مرگ و میرهای کرونایی در افراد بالای 80 سال از سایر گروه های سنی منفک شده است و تقریبا کم تر از 30 درصد مرگ های کرونایی در گروه های سنی بالاتر از 80 سال اتفاق افتاده است.

160 ابتلای جدید به کرونا در هر دقیقه در اروپا

این مقام بهداشتی در اروپا که وضعیت ابتلا به کرونا حدود دو هفته پیش را بسیار نگران کننده توصیف کرده بود از اولین نشانه ها برای کند شدن روند ابتلا به کرونا در کشورهای اروپایی خبر داده و البته همچنان همگان را به در پیش گرفتن اقدامات احتیاطی فراخوانده و گفت: در هر دقیقه به طور میانگین در اروپا حدود 160 مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت می شود.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم انگلیس را از لیست مناطق خطر کرونایی این کشور حذف کرد.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 38,045به کرونا مبتلا شده و 296 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,672نفر به کرونا مبتلا شده و 30 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 16,974نفر به کرونا مبتلا شده و 380 نفر در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت گذشته 9,663نفر به کرونا مبتلا شده و 126 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,187,879نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده و 100,073هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,380,976نفر به کرونا مبتلا شده و 127,191نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 3,826,156نفر به کرونا مبتلا شده و 115,937نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,396,685نفر به کرونا مبتلا شده و 76,882نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,095,016نفر به کرونا مبتلا شده و 80,141نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.