۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۵

اعتراض هزاران نفر در برلین به لغو قانون سقف اجاره خانه

عصر روز گذشته هزاران نفر در برلین علیه لغو قانون سقف اجاره خانه از طرف دادگاه قانون اساسی آلمان که احتمالا منجر به افزایش اجاره بهای خانه‌ها منجر می‌شود، اعتراض کردند.
کد خبر : ۵۵۳۹۷۰

دادگاه قانون اساسی آلمان با لغو قانون سقف اجاره خانه موجبات خشم و اعتراضات هزاران نفر از شهروندان برلینی را فراهم کرد.

بر اساس این قانون اجاره 1.5 میلیون واحد ساختمانی در برلین ثابت مانده بود وصاحب خانه ها اجازه افزایش اجاره خانه را نداشتند.

به گزارش تسنیم قانون سقف اجاره خانه که در فوریه 2020 تصویب شد اجاره خانه در برلین را تا سقف یازده درصد کاهش داد. بر اساس این قانون قرار بود از نوامبر سال 2021 قراردادهایی که مبلغ آن ها از معیارهای این قانون بیشتر باشد لصلاح شوند. با لغو این قانون احتمال افزایش اجاره بهای واحدها در برلین وجود دارد.

معترضان به شدت به تصمیم دادگاه عالی آلمان انتقاد وارد کرده و خواستار اقدامات سیاسی بیشتر علیه جنون اجاره بها در این شهر شدند. بسیاری از معترضان با خود درهای قابلامه را آورده بودند و سر و صدای زیادی را به راه انداخته بودند.

یک سخنگوی پلیس اعلام کرد این اعتراضات خاتمه پیدا کرد، اما حدود 400 شرکت کننده حاضر به ترک محل تجمعات نشدند و درگیری هایی بین پلیس و معترضان رخ داد. یک سخنگوی پلیس اعلام کرد که امروز (جمعه) جزئیات بیشتری درباره این تجمعات اعتراضی مشخص خواهد شد.

برخی رسانه های آلمانی از دستگیری برخی معترضان و ناآرامی ها و خشونت هایی گزارش دادند.