۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱

«لشکر زینبی» تصویری از شأن والای خانواده شهدا در نگاه رهبری است+ فیلم

معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب گفت: مستند لشکر زینبی نگاهی است به نوع اندیشه رهبری و مواجهه ایشان و شأن و مقام والای خانواده‌های معظم شهدا در نگاه رهبری معظم انقلاب اسلامی.
کد خبر : ۵۵۳۹۰۱

«ایمان عطارزاده» معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در گفت وگو با فارس گفت: موسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب) از سال های گذشته در راستای ماموریت تبلیغی، ترویجی خود برای معرفی و تبیین سیره و اندیشه مقام معظم رهبری به مخاطبان داخل و خارج از کشور در کنار فعالیت های رسانه ای و پژوهشی و فرهنگی خود از قالب مستند برای معرفی سیره و اندیشه رهبری استفاده کرده و لذا در سفرهای استانی معظم له به اقصی نقاط کشور مجموعه مستندهای متعددی را در موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تولید کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه طولانی دیدارهای حضرت آقا با خانواده معظم شهدا و بالغ بر صدها دیدار اختصاصی و ملاقات های حضرت آقا با خانواده شهدا در منازل آنها و یا در دیدارهای نسبتاً جمعی در حسینیه امام خمینی (ره) و دیدارهای متعددی که ایشان با همسران و فرزندان و پدران و مادران شهدا داشتند، تلاش کردیم در مجموعه مستندی با عنوان «با ستاره ها» روایتی از سبک زندگی و همچنین نوع نگاه رهبری معظم انقلاب و تکریم و بزرگداشت مقام ایثار و شهادت و پاسداشت شأن و مقام خانواده‌های معظم شهدا را به جامعه نشان بدهیم. در مستند لشکر زینبی به ملاقات‌های حضرت آقا با خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم اختصاص دارد ،گوشه‌ای از ارتباط صمیمی و معنوی رهبر معظم انقلاب با با فرزندان و همسران و پدران و مادران شهدا به تصویر کشیده شده است. مستند لشکر زینبی نگاهی است به نوع اندیشه رهبری و مواجهه ایشان و شأن و مقام والای خانواده‌های معظم شهدا در نگاه رهبری معظم انقلاب اسلامی.

وی تاکید کرد: مستند لشکر زینبی محصول دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است که امروز پنج شنبه 26 فروردین ماه ساعت ۲۰ و ۱۰ دقیقه از شبکه اول سیما منتشر خواهد شد و همزمان در شبکه‌های متعلق به پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آقا به نشانی https://www.khamenei.ir/ در فضای مجازی هم منتشر می‌شود و تکرار این مستند در شبکه ۵ سیما و در شبکه مستند و انشالله در روزهای آینده با توجه به درخواست هایی که هست، در سایر شبکه های صداوسیما منتشر خواهد شد.

عطارزاده تاکید کرد: پیش از اکران عمومی و یا نمایش این مستند زیبا و دیدنی که صحنه های منتشر نشده ای از ارتباط صمیمانه رهبر معظم انقلاب با خانواده‌های شهدای مدافع حرم را به تصویر می‌کشد، به صورت اختصاصی و اکران محدود برای حدود سه هزار نفر از فعالان فرهنگی و اجتماعی سراسر کشور در اقصی نقاط کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد که لحظات دیدنی از اشک و لبخند بینندگان این مستند را شاهد بودیم.

وی افزود: امیدواریم که بتوانیم در آینده هم در راستای معرفی بهتر ودقیق تر سیره و اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی به علاقه‌مندان داخل و خارج کشور در کنار مجموعه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و رسانه ای و پژوهشی خودمان در موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی بتوانیم مأموریت مهم را به بهترین شیوه ممکن انجام بدیم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه موسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی پیش از این در سال گذشته مستند روایت رهبری با موضوع انتخاب حضرت آقا در مجلس خبرگان رهبری بعد از ارتحال حضرت امام(ره) را به صورت یک مستند تاریخی و دقیق منتشر کرد. مستند در لباس سربازی، روایتی از حضور ونقش رهبر معظمانقلاب از پیروزی انقلاب اسلامی از ابتدای جنگ تحمیلی تا ترور حضرت آقا در ۶ تیر ۱۳۶۰ را تولید کردیم.

وی در پایان گفت: مستند غیررسمی مروری بر دیدارهای صمیمانه رهبر معظم انقلاب با اقشار مختلف مردم که معروف به دیدارهای پنجشنبه ای بود؛ در ماه های گذشته منتشر شد و روایتی از دیدار راویان و فعالان حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس را هم در قالب مستند غیر رسمی 2 منتشر کردیم و امیدواریم بتوانیم در راستای ماموریت مهم دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آقا، ابعاد مختلف سیره و شخصیت ایشان را به جامعه و علاقمندان به گفتمان انقلاب اسلامی معرفی کنیم.