۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
سازمان بهداشت جهانی:

شمار قربانیان کرونا در اروپا از مرز یک میلیون نفر گذشت

نهاد بهداشتی سازمان ملل متحد نسبت به وضعیت «خطرناک» شیوع بیماری کرونا در اروپا هشدار داد.
کد خبر : ۵۵۳۸۹۴

به نقل از الجزیره، یک مقام بلندپایه سازمان بهداشت جهانی روز پنج شنبه اعلام کرد که شمار قربانیان بیماری ویروسی کووید -۱۹ در قاره اروپا از مرز یک میلیون نفر گذشته است.

این مقام بلندپایه هشدار داد که وضعیت شیوع این بیماری در این قاره سبز همچنان «خطرناک» است و هر هفته حدود ۱.۶ میلیون مورد ابتلای جدید در این قاره ثبت می‌شود.

این در حالی است که آمار دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که شمار قربانیان کووید -۱۹ در سرتاسر جهان تاکنون حدود ۳ میلیون نفر بوده است. کشورهای ایالات متحده، برزیل و مکزیک تاکنون بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلاء به این بیماری را گزارش داده‌اند (با بیش از ۱.۱ میلیون نفر).

«هانس کلاگ» مدیر منطقه اروپا در سازمان بهداشت جهانی در دیداری از یونان به خبرنگاران گفت که «علائم اولیه نشان می‌دهد روند سرایت این بیماری ممکن است در برخی از کشورها کُند شده باشد».

وی در ادامه خاطرنشان کرد که نسبت مرگ ناشی از ابتلاء به کووید -۱۹ در میان افرادی با بیش از ۸۰ سال سن که در اولویت دریافت واکسن قرار گرفته‌اند، نزدیک به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

گفتنی است که انگلیس شاهد موارد جدید ابتلاء به کووید -۱۹ بوده و میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری از ماه ژانویه تاکنون به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.