۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹

روحانی: مسیر کنونی برگزاری کنکور را باید اصلاح کرد

رئیس جمهور گفت: مسیر کنونی در برگزاری کنکور را باید با هم‌اندیشی و با برطرف کردن اشکالات و نواقص، اصلاح کرد.
کد خبر : ۵۵۳۵۶۵

حجت الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: باید از تجربه جهانی و دیدگاه‌ها و نظرات متخصصان و کارشناسان خبره برای تدوین نقشه راه علمی از جمله برگزاری کنکور استفاده شود.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و درک شرایط روحی و روانی متقاضیان کنکور و تأثیر آن بر سلامت نسل جوان را ضروری خواند و گفت: باید در برگزاری کنکور مسیر کنونی را با هم‌اندیشی و جمع‌بندی دقیق و استفاده  از روش‌های کارآمدتر و نیز با برطرف کردن اشکالات و نواقص، اصلاح کرد.

رئیس جمهور تأکید کرد: هدف از برگزاری آزمون سراسری شناخت و جذب جوانان و افراد مستعد در چارچوب یک رقابت سالم علمی و تربیت نسل دانش‌محور و کارآمد در توسعه کشور است و باید در این زمینه همه جوانب مدنظر قرار گیرد.

در این جلسه دکتر احمد واعظی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت امنای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و همچنین آقایان دکتر کبکانیان و حجت الاسلام والمسلمین محمدیان بعنوان اعضای  شورای تخصصی علم و فناوری در حوزه دفاعی انتخاب شدند.

در این جلسه موضوع سنجش و پذیرش در کنکور کارشناسی و آسیب های کنکور از طریق سنجش سراسری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و لزوم توانمند سازی همه جانبه آموزشی و تربیتی دانش آموزان مورد تاکید قرار گرفت.