۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

واکنش پلیس به واکسن‌های ۶۰ میلیونی کرونا

رییس پلیس پایتخت به موضوع فروش ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی واکسن کرونا در بازار آزاد واکنش نشان داد.
کد خبر : ۵۵۳۵۲۱
سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه آیا پلیس مواردی از فروش واکسن کرونا در ناصرخسرو و ... را مشاهده کرده است، گفت: مورد خاصی درباره فروش واکسن کرونا و عرضه آن در بازارهای غیر و متفرقه نداشتیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در فضای مجازی نیز چنین مواردی را تاکنون مشاهده نکردیم، اظهارکرد: در بعضی موارد ما شاهد این هستیم که اظهاراتی مطرح می‌شود اما تاکنون ما چنین مواردی را مشاهده نکردیم.

رحیمی درباره اینکه آیا قیمت‌های ۵۰ و ۶۰ میلیونی واکسن صحت دارد گفت: همانطور که گفتم ما چنین چیزی مشاهده نکرده‌ایم.

رییس پلیس پایتخت درباره نظارت بر این فضا و فروش واکسن نیز به ایسنا گفت: هرگونه عرضه و خرید و فروش واکسن کرونا در خارج از سیستم وزارت بهداشت و درمان جرم بوده و طبیعتا پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

به گفته رحیمی، پلیس بر هرگونه تبلیغ یا فروش احتمالی واکسن چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی نظارت داشته و با موارد تخلف برخورد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: شهروندان لازم است فریب تبلیغات و وعده‌ها و ادعاهای مجرمان را نخورند. مجرمان بعضا با طرح ادعای واکسن به دنبال کلاهبرداری از شهروندان بوده و این احتمال هم وجود دارد که با دریافت مبالغی افدام به فروش داروی جعلی تحت عنوان واکسن کنند. از این رو توصیه ما به شهروندان این است که واکسن را حتما از چرخه و سیستم مورد تایید وزارت بهداشت دریافت کرده و هرگونه موارد مشکوک را به پلیس گزارش کنند.